knop "opnieuw starten" in afsluitmenu werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dewieke

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Ik heb xp helemaal opnieuw geinstalleerd.
Nu werkt de knop "opnieuw starten" in het afsluitmenu niet. Niet dat dit heel erg is, maar het moet toch wel werken.
Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.

Als voorlopige oplossing zou je snelkoppelingen kunnen maken voor de opstart en uitschakel functie:)

Dat gaat als volgt:

Klik bureaublad met rechts, kies voor nieuw/snelkoppeling

Kopiëer/plak daar dit

shutdown.exe -r -f -t 00

Voor heropstarten en

Shutdown.exe -s -t 0

Voor uitschakelen..

Je kan de nieuwe snelkoppelingen ook een aangepast icoon geven, rechtsklik, eigenschappen, snelkoppeling, ander pictogram :thumb:

Bedankt voor de tip!
Het is weliswaar niet helemaal juist om dit zo te gebruiken, maar het werkt perfect!!!

Vraagje ? Heeft de knop "opnieuw opstarten" wel nog de goede kleur, GROEN, of is deze vervaagt grijs?? En hoe zit dat met die knoppen ernaast "Standby" en "uitschakelen"??
:confused:

En heb je home of pro??

Laatst bewerkt:
Hoi!
De kleuren zijn volgens mij wel goed: standby=geel, uitschakelen=rood en opnieuw starten=groen.
Ik heb XP Pro.

Groetjes

Niks te vinden geen enkele policy setting voor alleen de opstart knop te vinden. Ook het register voor zo goed als het gaat door gespit, nada, ook nogmaals na gevraagt bij een zeer goede registry expert en het enige dat hij me kon vertellen is, dat waarschijnlijk toch ergens in je bios/poweroptions kan zitten. Of misschien hardware updates die je mist en zal moeten zoeken bij de fabrikant van je moederbord en aanverwanten.
(er moet ergens een register setting zijn voor die knop maar vooralsnog onvindbaar)

:confused: Helaas, maar gelukkig doet die snelkoppeling het best:)

Succes verder:thumb:

Hoi!
Heel erg bedankt voor je moeite om dit probleem op te lossen.
Ik laat het maar zo met wat je me als tip gaf met een opstartknop" op mijn bureaublad.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan