• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knop rekenmachine openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Het lijkt zo simpel maar het lukt voor geen meter:confused:
Wat ik wil is in Excel op een werkblad een knop maken waarmee je de rekenmachine opent.
Ik voeg de knop in(besturingselement) Klik op macro opnemen en doe de handelingen om de rekenmachine te openen,
Werkt dus niet... iemand enig idee wat ik mogelijk fout doe?

Ik gebruik Excel 2010

Code:
Sub tst()
 Shell "c:\Windows\system32\calc.exe"
End Sub

Hai Rudi,

Bedankt voor je reactie.
Als ik de code plak dan krijg ik de volgende melding(zie bijlage:
Overigens ben ik wel nieuwsgierig waarom het niet werkt als ik klik op macro opnemen.

Bijlagen

• Macro.jpg
    Macro.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 171
r.vink,

Je had beter het bestandje hier kunnen zetten.
De fout melding zegt dat de macro's niet zijn ingeschakeld.

De code van Warme bakkertje werkt perfect, zoals gewoonlijk.

Er zijn 2 mogelijkheden nl je hebt een knop uit de set Formulieren >> rechtsklikken op de knop >> Macro toewijzen >> macro selecteren in venster
Knop uit Werkset besturingselementen >> Beeld >> Werkbalken >> Werkset besturingselementen >> Klikken op icoon linksboven (driehoek - regel - potlood) en dubbelklikken op de knop >> onderstaande regel tussen Private Sub en End Sub plakken
Code:
Shell "c:\Windows\system32\calc.exe"

Beste r.vink ;)

Nog een mogelijkheid.

Via invoegen dan naar Vormen en selecteer een vorm naar keuze op je werkblad.
De code in een module stoppen.
Rechtermuisklik op de vorm dan Macro toevoegen.

Groetjes Danny. :thumb:

Je had beter het bestandje hier kunnen zetten.
De fout melding zegt dat de macro's niet zijn ingeschakeld

Dat is dus het vreemde de macro's heb ik wel ingeschakeld staan in de opties van Excel.

Nou heren,
Bedankt voor de tips en antwoorden maar ik ben het spoor compleet bijster.

Er zijn 2 mogelijkheden nl je hebt een knop uit de set Formulieren >> rechtsklikken op de knop >> Macro toewijzen >> macro selecteren in venster
Knop uit Werkset besturingselementen >> Beeld >> Werkbalken >> Werkset besturingselementen >> Klikken op icoon linksboven (driehoek - regel - potlood) en dubbelklikken op de knop >> onderstaande regel tussen Private Sub en End Sub plakken

Deze opties heb ik in het geheel niet of ik kan ze niet vinden.
Ik zal het bestandje meesturen...

Bijlagen

Nou de moed niet opgegeven.... en het is toch gelukt met de tip van Warme Bakkertje :thumb:
Wist niet dat zo'n macro maken zo veel voeten in de aarde had.
Doe er nog even een printscreen van de macro bij.

Bijlagen

• macro2.jpg
    macro2.jpg
    83,7 KB · Weergaven: 145
Hi Ronnie,
Ja die heb ik ook, heb er overigens een aangepaste groep van gemaakt op de werkbalk. Is het icoon nog wat groter :)
Maar ik wilde een button in het document zelf hebben voor als je hem gebruikt op een pc waar je die aanpassing op de werkbalk niet hebt. Hoef je dat niet telkens aan te passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan