Knop-> Sets current time in meerdere items tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorenl

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
Allen,

Ik ben bezig met een database en loop tegen een oogwaarschijnlijk simpel probleem, echter ik kom er niet uit....

Ik heb een tabel, deze heet voor het gemak: [Ritten]. Nu heb ik hieruit een multiple items (access is Engels..) formulier laten maken. In deze tabel (en dus tevens formulier) staan onder andere diverse tijden, bij drie van deze tijden moet bij het klikken van een knop daar direct achter automatisch de actuele tijd worden toegevoegd.

ALs voorbeeld neem ik de kolom: Actual Time.
Ik heb direct achter deze kolom een andere kolom met een knop, nu wil ik dat access bij het klikken van deze knop op het veld [Actual Time] de, je raad het al, actuele tijd laten plaatsen. Deze kolom moet ook handmatig aangepast kunnen worden dus er staat een format op [__:__] en gebruikt wordt de tijdsweergave 17:49.

Voorbeeld time.jpg

Ik heb veel geprobeerd, tips gezocht op internet... maar ik kom er niet uit. Het dichtstbij dat ik ben gekomen is; geen foutmelding echter vult hij ook nergens?! een waarde in.

Hopen dat jullie mij verder kunnen helpen!

groet,
Joren

En toch is het heel simpel. Tijd invullen met een knop is een kwestie van één regel. De knop heb je al, dus alleen maar de code toevoegen. Iets als:
Code:
Private Sub cmdActualTime_Click()
    Me.Actual_Time = Now()
End Sub
En het formulier noemen we in het Nederlands gewoon een doorlopend formulier ;)
Wel je invoermasker wegmieteren, want die zit de knop in de weg.

Laatst bewerkt:
Dank, het lag aan het invoermasker! Zag ook dat in de wizard 'button' de mogelijkheid is om meer formules weer te geven, daar stond 'SetValue' ook tussen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan