• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knop toewijzen aan een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommy1

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
Ik heb een sheet waar een macro in zit.
Nu is het zo dat wil ik die macro uitvoeren eerst op alt+F8 moet drukken en daarna op uitvoeren.
Wat is de werkwijze om een knop in het werkbald te zetten zodat als ik daarop druk dat de macro zijn werk doet?
En kan ik die knop uitvoeren in kleur en in die knop typen wat dei knop inhoud?

Tommy

Op de werkbalk Formulieren staat een knop. Zet er zo 1 op je blad, en wijs de macro aan die je wil uitvoeren.

Nadeel is dat de achtergrondkleur niet aan te passen is.

Dat kan wel bij een knop van de Werkset besturingselementen. Zet er zo 1 op je blad. Klik met rechtermuisknop op de knop en kies Programmacode weergeven. Zet tussen de eerste regel code en de laatste de naam van de macro die je wil uitvoeren. Bij de eigenschappen van de knop kan je vanalles instellen qua opmaak.

Wigi

Je kan de macro ook toewijzen aan een autovorm. Daar kan je het uiterlijk vaak meer beinvloeden. Vooral in Excel 2007 kan je hierbij mooie "knoppen" mee maken.

Wigi en Finch,
Erg bedankt voor de reactie's.
Ik ga het proberen.

Dag Finch,
Ik gebruik Office 2003, daarom heb ik de optie van Wigi gebruikt.
Het werkt grandioos.

Beide nog bedankt voor je tijd!

Tommy

Dag Finch,
Ik gebruik Office 2003, daarom heb ik de optie van Wigi gebruikt.
Het werkt grandioos.

Beide nog bedankt voor je tijd!

Tommy

Geen enkel probleem.
Blij dat je geholpen bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan