Knop voor het dupliceren/kopieren van een bestaand record

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielacceshulp

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2013
Beste allen,

Ik heb meerdere halve antwoorden gevonden om mijn vraag maar ik krijg het maar niet voor mekaar.

Situatie:
Database + formulier met +/- 80 velden om gegevens naar een word document te mergen (offerte). Een nieuwe klant/record heeft vaak erg veel overlap met record uit het verleden. Kopiëren van de betreffende record levert mij dus een hoop tijdbesparing op.

Benodigd
Een knop boven aan het formulier waarmee ik een willekeurig record dat open staat automatisch dupliceer/kopieer naar een nieuw record.

Ik ben helaas een leek in acces en programmeren. Dus als iemand mij stapsgewijs kan uitleggen welke code ik nodig heb en hoe ik deze werkend als cmdknop krijg heel graag!!

mvg, michiel

Ik heb meerdere halve antwoorden gevonden om mijn vraag maar ik krijg het maar niet voor mekaar.
Je hebt natuurlijk maar 2 halve antwoorden nodig voor één werkende :)
Er zijn verschillende opties, maar de handigste stip je zelf niet aan: een kopie op het formulier maken. Al vermoed ik dat je dat eigenlijk toch al wel bedoelt. Omdat je zelf al aangeeft dat je niet alle velden nodig hebt, zou ik de DefaultValue van de gewenste velden aanpassen. Kun je bijvoorbeeld zo doen:
Code:
Private Sub cmdNieuwRecord_Click()
Const cQ = """"
    Me!Bedrijfsnaam.DefaultValue = cQ & Me.Bedrijfsnaam & cQ
    Me!Straatnaam.DefaultValue = cQ & Me.Straatnaam & cQ
    Me!Postcode.DefaultValue = cQ & Me.Postcode & cQ
    Me!Plaats.DefaultValue = cQ & Me.Plaats & cQ
    DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
End Sub

Laatst bewerkt:
Dag octafish, dank voor de snelle reactie.