• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knop wissen van gearceerde cellen en witregels verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolf1980

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2017
In bijgaand voorbeeld heb ik op de sheet ritten gele cellen die ik telkens voor een nieuwe week wil gebruiken. Kan ik met 1 knop al deze geel gearceerde cellen wissen en opslaan als een nieuwe week. De datum is de eerste maandag van die week. De specificatie nummert op vanaf de voorgaande.

Op de pagina SAP boeking kopieer ik op basis van de sheet ritten de boeking die ik per 10 regels in SAP kan kopiëren om de factuur van de leverancier te boeken. Echter SAP accepteert maximaal 10 regels per keer en geen wit regels tussendoor. Is deze sheet aan te passen zodat de regels per 10 bij elkaar staan zonder wit regel. Desnoods met behulp van een 3e sheet voor het kopiëren van deze gegevens naar SAP.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Voor je 1ste vraag zit de code in het voorbeeldbestand.
De formule in I2 past de datum automatisch aan bij het wijzigen v/h weeknummer.
Je 2de vraag moet ik nog even laten bezinken. :)

Bijlagen

Wil je het werkblad ook ineens opslaan als nieuw bestand gebruik dan deze.

Code:
Sub ClearValues()
    Dim r As Range
    Application.ScreenUpdating = False
    With Sheet1
        For Each r In .Range("A8:I118")
            If r.Interior.Color = vbYellow Then r.ClearContents
        Next
        .Range("B1") = .Range("B1") + 1
        .Range("I1") = .Range("I1") + 1
        .Copy
        With ActiveWorkbook
            .SaveAs ThisWorkbook.Path & "\" & "Week " & Sheet1.Range("I1").Value, 51
            .Close False
        End With
    End With
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Kijk eens naar de veel kortere formules op werkblad Ritten in kolom P.
En met de macro KopieerSAP maak je een nieuw werkblad aan met aaneengesloten de upload voor SAP.

Bijlagen

Probeer deze even uit.
Door op de knop te klikken word alle data van Blad Ritten samengevat op Blad Sap en automatisch gegroepeerd per 10 klaar voor import in SAP.
Alle gele cellen worden gewist en zowel spec nummer als week worden opgehoogd met 1.
Laat maar weten hoe het loopt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan