knopinfo instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

André Klaver

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 jan 2002
Mijn knopinfo op de taakbalk is weggevallen bij een nieuwe beeldscherminstelling (W98se). Ben vergeten hoe ik die terug kan halen. Kan het niet vinden bij eigenschappen.

Ik weet niet hoe je het weergeven van die info uit kunt schakelen via Eigenschappen voor beeldscherm. Ook via Vormgeving kan ik alleen maar de letter- en achtergrondkleur van die info wijzigen. Ik ken wel een registertweak om het uit te schakelen. Misschien kun jij je info er weer mee terugkrijgen:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced
Verander de waarde van ShowInfoTip van 0 in 1.

Als dit niet helpt kun je Systeeminfo (Bureau-accessoires, Systeemwerkset) starten.
Ga naar Controle systeembestanden in het menu Extra. Als er een systeembestand ontbreekt of beschadigd is, zal je gevraagd worden om dit van de Windows cd-rom opnieuw te installeren.

Guus.

Laatst bewerkt:
Bedankt, dat was het (de sleutel). Maar hoe die nou op 0 is gekomen????
:) :thumb:

In dat geval zou ik mijn tweede oplossing eens proberen.

Als die niet helpt, start dan op in veilige modus en kies in het opstartmenu "Alleen MS-DOS-Prompt in veilige modus"
Typ achter de prompt scanreg /restore
Zet de registerkopie van 5 dagen geleden terug; als het goed is, is dat er een van vóór de problemen.

Doe, als dat ook niet helpt, wat ik in het geval van dit soort rare problemen altijd doe: Installeer Windows over de bestaande installatie heen. Duurt ongeveer een half uur.
Gewoon de Windows cd-rom in de drive.
Klik in Verkenner op Setup en volg de aanwijzingen.
Als hij vraagt de oude gegevens op te slaan om dit ongedaan te kunnen maken voor Nee kiezen (kost je anders 130 Mb schijfruimte).
Al je systeem- en programma-instellingen blijven behouden. Je hoeft ook de registratiecode niet opnieuw in te voeren. Je moet waarschijnlijk alleen wat overbodige pictogrammen van je bureaublad en uit je startmenu halen na afloop.

Guus.

Laatst bewerkt:
Sorry, was verkeerde topic.
Herinstal hielp.
;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan