• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

knoppen activeren en deactiveren

Status
Niet open voor verdere reacties.

janemmers

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2001
In het bijgevoegde bestandje wil ik het volgende doen.
Als je op knop 1 klikt: Is knop 2 geactiveerd (te gebruiken). Knop 1-3-4-5 zijn gedeactiveerd (niet te gebruiken)
Als je op knop 2 klikt: Is knop 3 geactiveerd (te gebruiken). Knop 1-2-4-5 zijn gedeactiveerd (niet te gebruiken)
enz enz

In de macro's die toegewezen zijn aan de knoppen dacht ik dat voor elkaar te hebben. Maar helaas werkt het niet. Hoe krijg ik dit werkend
Bekijk bijlage knoppen.xlsm

Zo te zien werkt het gewoon zoals het is beschreven in de code.
De cellen worden geselecteerd op volgorde.
De knoppen die zijn uitgeschakeld door de code kan je niet bedienen.

Het zijn formulierknoppen en daar heeft de eigenschap Enabled geen invloed op, vraag me niet waarom. Je hebt het dus goed gedaan, het werkt alleen niet ;)

Gebruik ActiveX knoppen, daar werkt het wel.
Of doe bijvoorbeeld zoiets:
Bekijk bijlage knoppen-1-1.xlsm
(Wel eerst opslaan)

Laatst bewerkt:
Werkt hier in Excel 2007 perfect Edmoor.

Hier in Excel 2013 niet en in 2010 ook niet.
ActiveX knoppen werken er prima mee, maar de formulierknoppen dus niet.

Die kan je altijd beter gebruiken dan de formulierknoppen. :thumb:

Ik heb er wel een oplossing voor geboden, mocht TS toch met die formulierknoppen willen werken :)
Nadeel is dat die knoppen dan wel nog steeds "ingedrukt" worden.

Dat gaat over het probleem met ActiveX en staat dus los van de formulierknoppen. Bij mij werkt het dus niet en er wordt ook veel over geschreven op het internet dat het Enable attribuut wel gezet wordt maar geen effect heeft op de werking van de knop. Die blijft gewoon werken als het Enable attribuut op False staat.

De ActiveX knoppen reageren er wel goed op.

Dankzij het advies van edmoor heb ik de formulierknoppen werkend gekregen (in en uit schakelen)
Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan