• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

knoppen in excel vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric roodhooft

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2006
Goede morgend Forumleden

Ik heb voor mijn werk een bestand gemaakt van aan en afwezigheden.
Een gedeelte heb ik zelf met hulp van dit forum in vba gamaakt.
Nu zou ik graag 3 knoppen hieraan toevoegen maar dat lukt me niet!
wie wil mij helpen , zal de lijst meesturen.

1ste knop : document verzenden ( e-mail )
2de knop : document printen
3de knop : ingevulde cellen ( de gegevens zoals ziekte , verlof ect.) leegmaken
zodat ik een nieuwe lijst van een anderepersoon kan maken

alvast bedankt voor jullie reactie's

Bijlagen

je moet gewoon een knop aanmaken (klik even rechts op een knoppenbalk, en kies voor de "werkset besturingsslementen". Klik het lineaaltje aan (ontwerpmodus) en kies vervolgens een element uit (knop, schuifbalke, etc.).
De header van de knop wordt dan alvast in het programmacode-scherm gezet. Ziet eruit als

Privat Sub CommandButton#_Click()
End Sub

Al je niet precies weet hoe je een actie moet maken in vba, gebruik dan de macrorecorder, het geheime wapen van iedere VBA-leek. Zet de recorder aan, voer de actie uit die je wilt laten uitvoeren mbv een macro, zet de recorder uit, en bekijk het resultaat van je actie. Beeje knippen en plakken om het geheel acher een knop te zetten, et voilá....!

Het printen van het bereik A1:W22 op het tabblad "dredging_query" in landscape, passend op een blad, geactiveerd door een druk op de knop, ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:

Private Sub CommandButton1_Click()
Application.EnableEvents = False
With Sheets("dredging_Query").PageSetup
.CenterHorizontally = True
.PrintArea = "$a$1:$W$22"
.Orientation = xlLandscape
.FitToPagesWide = 1
.FitToPagesTall = 1
End With
Application.EnableEvents = True
Sheets("dredging_Query").PrintOut
End Sub

Laatst bewerkt:
madmuppet zei:
je moet gewoon een knop aanmaken (klik even rechts op een knoppenbalk, en kies voor de "werkset besturingsslementen". Klik het lineaaltje aan (ontwerpmodus) en kies vervolgens een element uit (knop, schuifbalke, etc.).
De header van de knop wordt dan alvast in het programmacode-scherm gezet. Ziet eruit als

Privat Sub CommandButton#_Click()
End Sub

Al je niet precies weet hoe je een actie moet maken in vba, gebruik dan de macrorecorder, het geheime wapen van iedere VBA-leek. Zet de recorder aan, voer de actie uit die je wilt laten uitvoeren mbv een macro, zet de recorder uit, en bekijk het resultaat van je actie. Beeje knippen en plakken om het geheel acher een knop te zetten, et voilá....!

Het printen van het bereik A1:W22 op het tabblad "dredging_query" in landscape, passend op een blad, geactiveerd door een druk op de knop, ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:

Private Sub CommandButton1_Click()
With Sheets("dredging_Query").PageSetup
.CenterHorizontally = True
.PrintArea = "$a$1:$W$22"
.Orientation = xlLandscape
.FitToPagesWide = 1
.FitToPagesTall = 1
End With
Sheets("dredging_Query").PrintOut
End Sub

Hey madmuppet, ik heb gadaan wat je hier geschreven hebt , maar zoals ik al had geschreven lukt het bij mij niet , niet één knop met macro , laat staan de drie knoppen , toch bedankt voor je reactie, andere suggestie's

knoppen in excel

hoy, madmuppet,

na veel zoek werk en proberen is het me toch gelukt om de eerste twee knoppen te maken
maar de derde , ik denk niet dat het mogelijk is .
toch reuze bedankt voor je goede hulp !!!!
Eric:D :D :D :D :thumb: :thumb: :thumb:

eric roodhooft zei:
hoy, madmuppet,

na veel zoek werk en proberen is het me toch gelukt om de eerste twee knoppen te maken
maar de derde , ik denk niet dat het mogelijk is .
toch reuze bedankt voor je goede hulp !!!!
Eric:D :D :D :D :thumb: :thumb: :thumb:

Nu heb ik de derde macro opgenomen , hij verwijderd wel de tekst maar niet de kleur van de cel !
iemand een oplossing
THANKS

Bijlagen

Je moet gewoon de cellen die je wil kleuren selecteren, daarna:

Selection.Interior.ColorIndex = 0

Edzard2, bedankt voor de hulp maar kijk ook naar de datum van de topic: deze is al 2 jaar oud dus niet echt actueel meer vrees ik.

Er zijn nog genoeg recente topics onopgelost... ;) :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan