Knoppen uitlijnen in kompozer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Wim,
Er zijn een paar oorzaken aan te wijzen:

1. Verschillende verticale afstanden tussen de menu-knoppen.
Dit wordt veroorzaakt door de tabel-opmaak. De cellen rechts van de menu-kolom hebben een verschillende hoogte, waardoor de totale tabel kan rekken of krimpen in hoogte. Omdat de cellen in de linkerkolom worden uitgesmeerd over de hoogte van de totale tabel, komen er verschillende hoogtes van de linkerkolom-cellen.
  • Oplossing is het samenvoegen van alle cellen in de linkerkolom.
  • In de ontwerpweergave van KompoZer kan je de cellen met de knoppen samen selecteren, dan rechts klikken en de optie "Join selected cells" nemen (in de NL-versie waarschijnlijk "Geselecteerde cellen samenvoegen"). Dan komen ze in één cel en is de onderlinge afstand naar wens te regelen.
2. De menukolom als geheel staat niet altijd op dezelfde plaats.
Soms is er een kleine verschuiving naar rechts. Ook dit wordt veroorzaakt door de tabel-opmaak. De cellen aan de rechterkant van de menukolom zijn door hun inhoud net even anders in breedte op verschillende pagina's.
  • Behalve de grote tabel als totaal een vaste breedte in px geven (i.p.v. 100% van de schermbreedte) zie ik daar zo gauw geen oplossing voor. Een eigenschap / nadeel van tabellen is dat de cellen rekken en trekken naar gelang hun inhoud, en het (verschillende) overschot aan breedte telkens verdelen over de kolommen.
3. Een ingeslopen spatie
In begeleider.html staat op regel 63 van de html-code na de nieuwe-regel-tag <br> een &nbsp; (een "non breaking space") die voorafgaat aan de link <a> in de regel er onder, en daarmee de knop "begeleider" met een spatie naar rechts opschuift.
  • Oplossing is deze &nbsp; te verwijderen via de code-weergave.
  • NB: deze link in regel 64 gaat nog naar de harde schijf:
    <a href="file:///D:/Documenten/Mijn%20webs/bovenstem/begeleider.html">. ;)
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Zo hé, dat is een nogal uitgebreid antwoord. Ik ga daar zeker mee aan de slag. Bedankt alvast, csshunter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan