knoppix installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
knoppix opnieuw gebrand. Zelfde verhaal: start op met windows....
OP mijn knoppix cd staat knoppix3,7 ....-EN.ISO (gedownload via knoppix.com). Als ik die cdrom erin doe (of open via "deze computer) krijg ik gewoon dat bestand (=WINRAR archive bestand) in beeld. Dit is anders als ik XP cd erin doe > dan krijg ik schermpje met vragen (o.a. of ik xp wil installeren enzo).

En nu?

Laatst bewerkt:
Ik had destijds knoppix(het was versie 3.2) ook gedownload en gebrand op een wijze zoals je dat ook net gedaan hebt en het werkte gewoon. Ik weet nu even niet waarom het bij jou niet werkt.

Misschien iets niet goed gegaan tijdens het downloaden?

Dennis.

PS. Ik heb dit bericht trouwens met knoppix 3.7 verstuurd. Ik werk op dit moment dus met knoppix. Alles werkt en kan direct het internet op.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door BobStar
krijg ik gewoon dat bestand (=WINRAR archive bestand) in beeld. En nu?
Dat bestand is gearchiveerd en zal nooit gaan werken. Je zou dat eerst moeten 'uitpakken'. Nero doet dat automatisch wanneer je dat bestand wilt gaan branden. Maar je kunt dat bestand natuurlijk ook eerst uitpakken alvorens het door Nero te laten doen.

Of heb je geen Nero, maar dat je de brand optie van Windows gebruikt hebt?

Dennis.

1. Ik heb de cd gebrand met nero (v 5.5.10.20), heeft dus niet automatisch uitgepakt...(ligt dat aan mijn nero instellingen? Of aan oude versie?)

2. Eerst uitpakken: je bedoeld 1 x dubbelklikken op bestand > Dan staan er vervolgens weer allerlei beestandjes en mapjes, om precies te zijn: mapje knoppix; mapje boot; bestand index.html; bestand cdrom.ico; bestand autorun.pif; bestand autorun.inf; bestand autorun.bat .
Tot hoever moet ik het allemaal uitpakken en vervolgens branden??

Laatst bewerkt:
Hoe brand jij de cd?

gewoon als data of als schijfimage(iso)
(je moet de optie schijfimage of iso gebruiken)

Gebruik Nero als volgt:

1) File
2) Open

a) Selecteer onderaan v.h. zojuist geopende scherm "Open" het juiste bestandstype. Er moet dan bij bestandstypen uiteindelijk het volgende komen te staan: Image files(*.nrg, *.iso, *.cue)

b) Selecteer de directory(bovenaan het scherm) waar het door jou gedownloade bestand bevindt.

c) Dubbelklik op het gedownloade bestand.

d) Er verschijnt een scherm "Burn compilation", klik op de knop Burn.

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90
Gebruik Nero als volgt:

1) File
2) Open

a) Selecteer onderaan v.h. zojuist geopende scherm "Open" het juiste bestandstype. Er moet dan bij bestandstypen uiteindelijk het volgende komen te staan: Image files(*.nrg, *.iso, *.cue)

b) Selecteer de directory(bovenaan het scherm) waar het door jou gedownloade bestand bevindt.

c) Dubbelklik op het gedownloade bestand.

d) Er verschijnt een scherm "Burn compilation", klik op de knop Burn.

Dennis.

Dat was het!
Het werkt!
Ik heb al even geknoppixt en dat roept ook weer vragen op. Ik open wel een nieuw bericht.

Bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan