kodak digital

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
hallo ik heb een kodak digitale camera. met de software op de pc gaat iets fout als ik foto's van de camera naar de pc wil overbrengen. de pc gaat dan namelijk opnieuw opstarten ipv. de foto's overbrengen. wat is er fout. nu heb ik de hele software van de pc verwijderd en voor ik deze opnieuw install. heb ik hierover een vervolg vraag, namelijk - kan ik ook mijn foto's via een ander programma ophalen van de camera naar de pc.

Het zou kunnen met Paint Shop Pro maar dat legt er wel aan welk type je hebt, ik bv. de DC3200 en daarmee gaat dat niet. Dus welk type Kodak heb je?

CX4210

zoals de titel al zegt : ik heb dus een kodak CX4210.
zou ik met psp mijn foto's wel kunnen ophalen?

Ik heb de CX4230 en dat gaat prima met PSP, op het moment dat je de cam aansluit krijg je gewoon een extra verwisselbaar medium bij en kan je daar gewoon via bladeren in de verkenner bij komen.

Dan lijkt het mij dat het met de CX4210 toch ook wel zal lukken. Wel vreemd dat ze op site van PSP daar geen melding over maken dan.

Geplaatst door huijb
Dan lijkt het mij dat het met de CX4210 toch ook wel zal lukken. Wel vreemd dat ze op site van PSP daar geen melding over maken dan.

De 'drivers' die PSP gebruikt is eigenlijk niets meer dan een aansturing voor de knop 'camera' en wat kleurfilters.

Iedere digicam kan je via verkenner terug vinden.

De vraag is of andere software het probleem zou oplossen. Welke Windows? Uitroeptekens in apparaatbeheer?

Groetjes,
Bennie

ik heb sinds kort Windows XP er op zitten. Wat betreft die uitroeptekens in appbeheer - waar kan ik die vinden en onder welke noemer? en wat moet wel niet aangevinkt zijn dan.

Apparaatbeheer vind je onder eigenschappen van deze computer en dan tabblad Hardware. Je hoeft daar niets aan te vinken. Omdat je XP heb, kan je ook het volgende doen. In de logboeken van XP worden details opgeslagen over foutmeldingen: (configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje). Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding.

Verder heb ik hier nog een nuttig linkje voor je. Mogelijk vind je daar software\drivers die nieuwer is, dan wat je nu hebt. Tevens uitgebreide installatie-instructies.

Groetjes,
Bennie

hallo bennie,
het probleem is als ik kodak opnieuw installeer dezelfde foutmelding terug komt. ( als ik zover kom om de transfer te doen van foto's van camera naar pc - deze plotseling uit gaat en opnieuw opstart) ook nadat ik de update software van de site heb gehaald. download van driver alleen ben ik niet tegen gekomen.
de foutmelding in systeembeheer staan in de bijlage.
ik zou graag spoedig een oplossing willen vinden zodat ik de foto's op mijn pc kan zetten

Bijlagen

kreemers, ik zou als ik jou was even je CP nummer van je attachtment halen, zo wordt het voor hackers wel een stuk makkelijker om binnen te komen of om jouw naam te internetten.

De foutmeldingen in je lijstje zijn foutmeldingen die je krijgt bij het opstarten van de PC - niet van de camera. Bedoel je met foutmelding dat je dan ook echt een foutmelding krijgt? Zo ja, hoe luidt ie dan? Heb je overigens nog gekeken in apparaatbeheer naar uitroep- en\of vraagtekens?

Doe ook het volgende. Kies eigenschappen van deze computer. Klik op tabblad geavanceerd. Klik op instellingen (opstart- en herstelinstellingen). Onder "systeemfouten" haal je het vinkje weg bij "de computer automatisch opnieuw opstarten". Je zou dan een blauw scherm moeten krijgen als het weer fout gaat. Noteer die exacte foutmelding en post hem hier.

Groetjes,
Bennie

digitale cam en PSP 7.0

via psp 7.0 moet je ook fotó's van een camera kunnen verzenden naar de pc. via bestaand - importeren - digitale camera -toegang. MAAR als ik hier op klik krijg ik de volgende fout melding klein venster met rode ronde met wit kruis er in welke me zegt : de camera of de camerastuurprogramma is niet corect geopend.

hoe kan ik dit oplossen? alles van kodak verwijderen om via psps 7.0 wel toegang te krijgen??

Nee, zoals reeds gezegd beschikt PSP niet over de juiste 'driver' om via importeren te werken.
Ga gewoon naar bestand->openen->blader naar je cam in het 'verkenner' venstertje (kodak....) -> kies daar voor de map internal memory of memory card-> en blader daar door naar de map waar je foto's in staan (verschilt een beetje per camera)
Je kan daar gewoon je foto's openen (allemaal tegelijk kan ook, druk ctrl+a en dan openen), je kan ze nu bewerken en opslaan waar je wilt.

sorry, maar gevoel niet dat het doel is om mijn foto's te kunnen zien in een map. MAAR om ze van de camera over te brengen naar de pc.

Dat kan op dezelfde mannier gewoon in windows verkenner, ook de browser van PSP in een verkenner.

Heb toch het idee dat er een driverprobleem is ("de camera of de camerastuurprogramma is niet correct geopend"). Als de camera niet correct herkend wordt, heeft het weinig zin om met andere software aan de gang te gaan. Eerst die camera maar eens correct installeren.

Groetjes,
Bennie

Dat snap ik ook wel bennie, maar dat was de vraag niet.
Maar dan toch maar een poging, heb je soms een lexmark printer??
Dit zegt kodak erover:
Lexmark Printer and EasyShare software V2.0:
Problem:

Your operating system (OS) is Windows XP /XP Pro or Windows 2000.
You are using a Lexmark printer with Kodak EasyShare software V2.0
Your system goes to a Blue Screen or attempts to Auto Reboot.

Remedy:
You can easily fix this problem by upgrading your Kodak EasyShare software to version 2.1. EasyShare software is available for free download or CD purchase at: http://www.kodak.com/go/easysharesw
Workarounds for using the EasyShare V2.0 and your Lexmark printer are:

Remove the camera from the dock before printing. (Note: The dock may remain connected to the computer).
Restart the system and print the pictures with the camera removed from the dock, or if the dock is not being used, ensure that the camera is not connected to the computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan