KodaK software neemt mijn hele computer over

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marie1

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2002
na het plaatsen van de software voor mijn nieuwe KodaK camera kom ik erachter dat deze ongevraagd allerlei taken over neemt die normaal gewoon door windows-software wordt gedaan.
ook de optie om te kiezen met welke software ik plaatjes wil bekijken is met de noorderzon verdwenen.
hoe kan ik weer de baas worden over mijn eigen computer
en mediaplayer en windows viewer/verkenner of hoe dat ook weer heet gebruiken op het moment dat ik dat wil?

Tijdnes het instaleren van zulk soort software word er normaal gesproken altijd gevraagd welke bestandstypen Kodak gaat behanddelen. Zo ook bij jou denk ik. Maar het is weer aan te passen hoor en wel zo.

1. Klik in Deze computer of in de Windows Verkenner op Mapopties in het menu Beeld
2. Klik op het tabblad Bestandstypen
3. Klik in de lijst met bestandstypen op het type dat u wilt wijzigen
4. Klik op Bewerken
5. Klik in het vak Acties op Openen
6. Klik op Bewerken
7. Typ bij Toepassing die wordt gestart voor de actie de naam van het programma waarmee u bestanden met deze extensie wilt openen en klik vervolgens op OK.
"Dit programma altijd gebruiken om dit bestand te openen", staat standaard aangevinkt als u de mededeling krijgt: "Openen met". Het eerste wat ik altijd doe, is dat vinkje weghalen. Op die manier kun je nog eens zonder direct gestraft te worden een ander programma proberen om een bestand te openen.

p.s Ik had geen zin om zelf te typen dus heb ik het ooit eens van een site afgehaald;)

Laatst bewerkt:
ja klopt dat is meestal wel zo, maar hier dus niet.
er werd ook niet gevraagd of ik quicktime wilde hebben, dat kwam er ook zomaar bij.

bedankt voor de uitleg
ik ga het omzetten

nou het was even ingewikkeld want de benamingen kwamen niet overeen

bij mij is het: configuratiescherm - mapopties -bestandstype -wijzigen

nu ben ik niet geheel bekend met de waslijst aan bestandstypes .
herkende het aan het kodak of quicktime tekentje ervoor.
durfde niet alles te veranderen
ben er van uit gegaan dat KDC een kodak extentie is
en alle q... extensies ook echt voor quicktime zijn. en verder alle extenties waarbij geen alternatieve keuze werd gegeven.
klopt dat ?

Zo kom je er ook inderdaad.
Gewoon even in de toekomst kijken of het nu wel werkt anders weer even je lijst nalopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan