Koele en stille videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

haaswijk

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Berichten
139
Hallo allemaal,

als vervanging voor m'n HD4850 zoek ik een nieuwe videokaart voor games zoals CoD MW 3 op high res. De HD4850 wordt tijdens het gamen erg warm en maakt veel herrie, en de PC valt dan soms spontaan uit. Overige hardware:

CPU: Intel i5 650 @ 3,2 GHz
Mobo: H55M-GE
RAM: 4 Gb DDR3
HDD: Samsung SATA 2 TB

Ik heb helaas geen charts kunnen vinden waarin zowel temperaturen als geluid worden vergeleken van verschillende kaarten. Iemand enig idee of suggesties voor een goede, redelijk stille kaart die niet al te warm wordt?

Thanks :thumb:
 
wat is het budget voor de videokaart?

vrijwel alle GTX600 en HD7000 videokaartjes draaien een stuk koeler dan de oudere HD4000 kaartjes en eten ook minder stroom
dat betekent automatisch ook dat ze een stuk stiller zijn
 
wat is het budget voor de videokaart?

vrijwel alle GTX600 en HD7000 videokaartjes draaien een stuk koeler dan de oudere HD4000 kaartjes en eten ook minder stroom
dat betekent automatisch ook dat ze een stuk stiller zijn

Ik heb eigenlijk geen budget vastgesteld, maar zou dan bijv. de HD7750 / 7770 voldoen? De GTX-serie is alweer aanzienlijk duurder dan de ATI-kaarten..
 
CoD is niet echt zwaar ik weet niet of je ook nog andere games speelt?
voor games zoals BF3 heb je eerder een HD7850 nodig...
 
CoD is niet echt zwaar ik weet niet of je ook nog andere games speelt?
voor games zoals BF3 heb je eerder een HD7850 nodig...

Nee verder geen zwaardere games dan CoD, wellicht later wel...
BF3 speel ik niet omdat deze game niet werkt met WinXP ivm geen DirectX 10 ondersteuning, en ik weiger over te stappen op Windows 7/Vista.

Het wordt dan toch een HD7770. Is het merk nog van belang voor het geluid en de warmteproductie van deze kaart, bijv. Asus, XFX etc.?
 
wat is er mis met windows 7... je zult binnenkort toch moeten overstappen als je wilt blijven gamen...
zijn steeds meer games die geen DX9 ondersteuning aan bieden...

eh jah merk maakt alleen uit voor geluid en warmteproductie maar zal bij deze kaart niet veel uit maken
want deze kaart word niet snel heet is nogal zuinig...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan