Koeler AMD 2800

Status
Niet open voor verdere reacties.

T._de_vries

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Hallowtjes,

Ik wil binnenkort gaan upgraden, maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit.

Kan ik nou beter een boxed AMD processor kopen (met koeler), of geen boxed en apart een koeler kopen.

Dus:

AMD 2800 Boxed

Of

AMD 2800 Met
Deze koeler

Wat kan ik nou beter nemen en heb ik nog andere dingen nodig als ik een Non-boxed koop?

Oja, ik ben wel van plan om een beetje te overclocken...

Alvast bedankt,
Greetz,
Timothy

Als je van plan bent te gaan overclocken kun je beter een apart koelertje kopen, boxed koelers zijn niet bedoeld voor overclock geweld :D

Ok, maar is die koeler neem die ik in mijn vorige bericht heb geschreven is hij goed genoeg?

Het scheelt toch weer 10 euro! :D

En dan niet dat ik er later achter kom dat ik nog meer onderdelen nodig heb?

Mja, die is eigenlijk een beetje te duur voor mij.. :(

Maar diegene die ik zei... Is die ook goed genoeg, of kan ik dan beter gewoon de Boxed versie van die processor nemen?

De standaard Intel koelers van tegenwoordig zijn vrij goed.
Ik weet alleen niet zeker hoe dat bij AMD is, heb alleen ervaring met Intel koelers.
Met de standaard koelers van Intel, kan je een Pentium toch redelijk overklokken, voordat ie te warm wordt.

Mischien dat iemand ervaring heeft met overklokken en de standaard koeler van AMD.

Sta helemaal achter deze keus!
Je kunt nu wel een paar euro's besparen op een koelertje, maar als je nu al weet dat je gaat overclocken...
AMD's zijn hele mooie processors om over te klokken.
Ze hebben echter 1 groot nadeel, ze worden standaard al erg warm, en als je ze overclocked al helemaal!
Een goede koeling is dan echt essentieel!
Je zult achteraf heel wat onfatsoenlijke woorden mompelen als je processor ineens blijkt overleden door oververhitting, of als midden in een game je pc ineens "freezed".
Ik heb dezelfde koeler, en kan er maar 1 ding over zeggen, grote klasse!
Koelt ontzettend goed, en is heel stil.
Twee voorwaarden waar een goede koeler bij mij aan moet voldoen.
Bedenk trouwens dat een processor die vaak warm word, een beduidend kortere levensduur heeft als een exemplaar dat minder warm word.
Enneuh, boxed zou ik zeker niet nemen als je wilt gaan overclocken, daar zijn ze namelijk helemaal niet op berekend.

It's your choice...

De boxed koelers van AMD koelen prima, en als je schiphol gewend bent dan valt het geluid ook nog wel mee.. :)
Als ik wat in elkaar schroef dan is het altijd zonder boxed fan, omdat ik toch meer van rust hou...

Groetjes,
Martin.

Nouja, ik wacht nog maar even af... Misschien dat het toch wel handig is om nog even door te sparen.. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan