Koeler in behuizing functioneert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjan0s88

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2010
Hallo iedereen

twee jaar geleden heb ik een Desktop gekocht. Hierin zat een extra koeler (dus ik heb er twee) in de behuizing (aan de rechterkant) die eigenlijk nooit heeft gewerkt. Ik heb er nooit echt werk van gemaakt om dit probleem op te lossen, maar vond het nu eigenlijk wel mooi geweest.

Ik heb mijn Pc open gemaakt en zag dat de kabel van de koeler naar de voorkant van de behuizing liep en dus niet was aangesloten op het moederbord (terwijl de andere cooler dat wel was, zie foto's)

Verder was mij opgevallen dat bij het verlengstuk van de koeler een pin miste. Misschien dat het ook daar aan zou kunnen liggen? (heb het verlengstuk even losgekoppeld omdat ik anders mijn zijblad van mijn kast niet kan openen)

Mijn aansluitende vraag hierop is, dat ik gister de nieuwe battlefield bad company 2 heb gekocht. Aan het begin van het spel draait alles prima, maar hoelanger ik in het spel ben des te lager mijn framrates. Zou dat hieraan kunnen liggen?

Misschien handig om mijn specs te plaatsen
Duo core E6850
CHIEFTEC 600~850W voeding
P5n32-E SLI (socket 775)
Nvidia XFX geforce 260GTX
4x1024 DDR2 geheugen

Alvast bedankt

Groetjes Arjan

Bijlagen

• 05032010033.jpg
    05032010033.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 40
  • 05032010034.jpg
    05032010034.jpg
    87,6 KB · Weergaven: 28
Als je bij de aansluiting een pinnetje mist,heeft het geen zin hem op het bord aan te sluiten.
kijk dan voor een goede aansluiting.

Wat het trager worden,heb ik geen antwoord.
Misschien te warm?

Laatst bewerkt:
je verlengstuk mist geen pin dit hoort zo. tenminste als het er zo uitziet als op deze foto

http://media.photobucket.com/image/pins%20fan/moody07747/Other/Computer/My%20computer/100_3662.jpg

dat je framrates droppen kan aan warmte liggen, heb je al gekeken naar je temperaturen?

hoe heb je de grafische opties ingesteld in bbc2? zet iig de HBAO optie onder "advanced" uit deze vraagt veel van je systeem.

HBAO nu uitgezet, ik gaat het zo nog even proberen. Maar hoe kan ik mijn temperaturen zien tijdens het spel?

Bedankt voor jullie reacties!

temperaturen kun je bekijken in je BIOS. maar er zijn makkelijkere manieren om dat te bekijken bijv met gratis te downloaden programmatjes zoals PCWizard en HWmonitor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan