Koeler kaduuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lizardking

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Heren, ik heb een probleempje met mijn pc (of andersom). Ik zet 'm aan, pc start op en valt op een gegevens moment ineens uit. Hoe vaker je de pc dan weer opstart, des te sneller ie uitvalt. Dit alles zonder waarschuwing. Nu heb ik zo'n gevoel dat dit de koeler wel eens zou kunnen zijn. Voorheen hoorde ik hem altijd flink blazen tijdens het opstarten, maar nu lijkt ie alleen een laag constant toerental te draaien. Dus even de stekker van de koeler afgehaald en weer opnieuw opgestart, precies hetzelfde, pc valt zo ineens weer uit.

1. Zou dit de koeler fysiek zelf zijn of kan er software matig ook een probleem zijn?

2. Ik heb momenteel onderstaande koeler. Dezelfde weer bestellen of een andere betere? Mag uiteraard niet te duur zijn :cool:

2njkeu1.jpg

m8llki.jpg

Ik denk niet dat het met je cooler te maken heeft ,
Probeer eens deze cooler , je videokaart en alle onnidige pci apparaten eruit te halen en start hem dan op.
Doet hij het dan wel ?
zo ja .. zet dan de apparaten die je eruit hebt gehaald 1 voor 1 erin en test de pc elke x uit en hopelijk vindt je de boosdoener

ik heb hier ook een pc die net al een auto opstarte :P chi chi chi chi vrrrrr...aan..... of soms gewoon chi chi chi pss.... uit
Bleek de videokaart te zijn

Laatst bewerkt:
je bedoeld toch of je hem hoort booten ? want als je je videokaart eruit haalt dan heb je geen beeld meer he :confused:

jh booten kan ook ja , dan zie je dat de pc niet meer uit gaat .
Maar ik dacht eigenlijk meer aan dat je de moederbord monitor out gebruikt dan heb je meestal ook beeld

Ik denk eerder dat het moederbord stuk is, of de voeding.
het geheugen of de videokaart kunnen echter eek beschadigd zijn, toevallig geen andere voeding in het huis liggen?

er zijtn veer oorzaken mogelijk, maar de koeler heeft hier niets mee te maken lijkt me

Maar ik dacht eigenlijk meer aan dat je de moederbord monitor out gebruikt dan heb je meestal ook beeld

dat kan, maar dat weten we niet zeker omdat dit niet vermeld is .

@lizardking : kan je mss alle specs geven van je pc ? zou handig zijn :)

@ royb3 :
Ik denk eerder dat het moederbord stuk is, of de voeding

als de voeding stuk is dan doet ie normaal niets meer , dan draait ie zelfs niet meer

dat is onzin, een voeding dat stuk is kan ook onstabiel worden, vaak is dan een condensator gebarsten.

sorry dat wist ik niet :) heb het eens voorgehad dat we terugkwamen na vakantieen ie niets meer deet , toen bleek voeding stuk te zijn :rolleyes:
mijn excuses :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan