koeler loskoppelen van de processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Wil mijn amd athlon 1700xp in een ander moederbord zetten daar mijn moederbord kapot is.
Loop nu tegen het volgende probleem aan : op mijn processor zit een koeler en de koelribben zitten links en rechts en in het midden van de koeler zit een soort klem/clip die de koeler klemt op het slot (slot A).
Deze klem/clip zit aan beide kanten van het slot vast.
Allebij de kanten van de klem/clip zitten onder een lipje vast.
Kan 1 kant van de klem/clip naar beneden bewegen maar krijg hem niet onder het lipje vandaan dus mijn vraag is nu :

hoe krijg ik deze klem/clip los van het slot zodat ik de koeler van de processor kan scheiden.

Heb een foto van de koeler gevonden met die clip,zie bijlage.
Alvast bedankt.
Groetjes.

Bijlagen

• koeler.jpg
    koeler.jpg
    51,3 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Verstandig is eerst het moederbord er uit te halen.

Meestal heb je aan een of twee kanten de mogelijkheid er een schroevendraaier in te steken, in dit geval, volgens de foto, de andere kant.

Die moet wel goed passen, zodat je niet uitschiet, je moet hem naar beneden drukken en het handvat naar koelblok toebewegen, hij moet dus onder dat lipje vandaan komen.

dank je lange pier

Heb het eindelijk voor elkaar gekregen met twee schroevendraaiers want waar hij vastzat onder het lipje was,nu ik hem los heb gekregen,met een tang naar binnen geknepen dus met 1 schroevendraaier was het niet te doen.

Bedankt voor jouw antwoord.:thumb:
Met vriendelijke groeten.:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan