Koeler vervangen aldi pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wderante

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Hallo,

Ik bezit ook nog steeds zo'n oude aldi pc waarvan het geluid mij stilaan begint te vervelen.
Heb je om die zalman koeler te plaatsen het koelblok volledig moeten vervangen ? dus meer dan enkel die ventilator die met 4 schroeven vastzit ? Zoja, krijg je dat koelblok er dan gemakkelijk af, want dit zit waarschijnlijk vast met een of andere pasta.

Heb je op termijn nog steeds voordeel van die vervanging, of werd de pc op termijn opnieuw luidruchtiger ?

Wim

Welkom op Helpmij.:)

Ik heb je vraag even een eigen plek gegeven. je had deze bij iemand anders zijn/haar topic gezet, daarbij was deze van 2003.

als je temperatuur goed is ,kan je ook alleen de ventilator door een stille vervangen.

Je kunt niet volstaan met alleen de ventilator te vervangen, het koelblok moet er ook af... de pasta laat los wanneer je het koelblok voorzichtig wat draait en schuift... wel moet je daarna de bovenkant van de CPU helemaal "pastavrij" maken, eventueel met een speciale vloeistof als het heel hardnekkig is, want het is CRUCIAAL dat je nieuwe cooler strak op de CPU staat met heel weinig koelpasta ertussen [bij de meeste pasta krijg je een sjabloontje om precies de juiste laagdikte aan te kunnen brengen]...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan