Koeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

DENNIS90

Banned
Lid geworden
8 sep 2001
hallo

Mijn koeler staat op 0 in de bios, kan hem niet verandren is hier een tool voor. zo dat ik hem hoger kan zeten.

TNX:thumb:

Geplaatst door DENNIS90
hallo

Mijn koeler staat op 0 in de bios, kan hem niet verandren is hier een tool voor. zo dat ik hem hoger kan zeten.

TNX:thumb:

Zit je kabel wel goed op het moederboard ???

Mijn koeler werkt wel maar ik wil hem hoger zetten in de bios, nu staat hij op o, is hier geen tool voor.

Laatst bewerkt:
speedfan heb ik, maar volgens mij kan je daar je koeler niet mee hoger zetten:rolleyes:

Heb je er misschien een snelheidsregelaartje tussen zitten?

Geplaatst door DENNIS90
speedfan heb ik, maar volgens mij kan je daar je koeler niet mee hoger zetten:rolleyes:

Jawel je kan de snelheid van de cooler hoger zetten met speedfan. Automatic fan control uitzetten en dan kun je middels het vakje waar de procenten in staan de fan sneller of langzamer zetten (mits de fan aangesloten is op het moederbord). Hoe dat in het bios moet, zou ik niet weten, vind dat ook een erg omslachtige manier.

Als ie op speedfan op 100% staat kan ie niet harder.

Groeten,

Bas

Geplaatst door basvdK

Jawel je kan de snelheid van de cooler hoger zetten met speedfan. Automatic fan control uitzetten en dan kun je middels het vakje waar de procenten in staan de fan sneller of langzamer zetten (mits de fan aangesloten is op het moederbord). Hoe dat in het bios moet, zou ik niet weten, vind dat ook een erg omslachtige manier.

Als ie op speedfan op 100% staat kan ie niet harder.

Groeten,

Bas

Welke tablad moet ik dan kiezen?

Ik heb het even geinstalleerd op de pc van mijn vader (mijn pc staat klaar voor een LAN party :D ) En het zou in het tabblad readings moeten staan. Tenminste bij mij staat dat wel, dat kan dus alleen als de fan aangesloten staat op het moederbord. Bij mijn vader is dat niet het geval, en daarom staat er geen regelaar bij hier. Bij mijn computer is dat wel het geval en daar kan ik dus met speedfan ook het toerental regelen.

Je kan er vanuit gaan dat bij jou de fan ook op 100% staat. Dit is meestal het geval als je hem normaal aansluit. Als je hem op het moederbord aansluit, kan het zijn dat de pc het toerental automatisch regelt. Als je hem gewoon op een molex hebt aangesloten, staat hij ook op 100%.

Tnx voor je antwoord:thumb: :thumb: , jammer dat ik die rpm door 0 nul bljft en ik die niet kan hoger zetten, dan maar ooit een betere koeler kopen:) ;)

Geplaatst door DENNIS90
jammer dat ik die rpm door 0 nul bljft en
Heeft die koeler wel drie draaden?
Zo nee, dan klopt het dat er maar 0rpm wordt aangegeven.
De derde draad is de "rpm sensor".

Geplaatst door crash

Heeft die koeler wel drie draaden?
Zo nee, dan klopt het dat er maar 0rpm wordt aangegeven.
De derde draad is de "rpm sensor".

net even gekeken, ja ik zie een rode gele en zwarte draad raar zeg.:(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan