koeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelklip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jan 2005
hey

ik wil deze wel in men pc kopen

Spire systeemcooler voor PCI slot
Omschrijving:
Deze cooler kunt u achter in uw kast plaatsen in een van de beschikbare uitbreidingsopeningen. De cooler is voorzien van een interne aansluitkabel en zorgt ervoor dat de warme lucht uit de pc naar buiten wordt geblazen.
Technische specificaties:
- 12 volts systeem cooler
- montering op slotplaat (achterzijde behuizing)

kan dat in alle pc ik heb nog 3 pci sloten vrij

standaardcoolerpci0zn.jpg

Laatst bewerkt:
Het kan wel, maar of het een goed plan is.......
Normaal gesproken gaat de luchtstroom van de voorzijde (onder) naar de achterzijde (boven) van de pc, zodoende komt de koellucht langs alle componenten. Als jij nu die koeler gaat plaatsen 'trek' je de lucht aan de onderzijde van kast uit, daardoor zal er minder koellucht overblijven voor je videokaart, processor en voeding.......ik zou het niet doen in elk geval.

plaatje zegt genoeg
naamloos0id.jpg

ik heb maar 1 koeler volgens mij ???

Dan zou ik een koeler aan de voorzijde plaatsen, die koude lucht naar binnen 'trekt'
Hoe is het met de airflow in de kast, zitten de kabel niet erg in de luchtstroom??

Naast het verhaal van Maestro12, waar ik het volledig mee eens ben, gaan deze coolers na verloop van tijd behoorlijk herrie maken.

hoe kan ik er een koeler in plaatsen dan dan moet ik een gat in de voor kant zagen ????

In 99% van de kasten zit aan de voorzijde al een mogelijkheid om een (8cm) koeler te plaatsen, daarvoor hoef je niets te verbouwen.

heb net even men pc open gemaakt

kan het zijn dat everest een foute warmte aangeeft

Ook dat is zeer goed mogelijk, kijk eens in de bios welke temperaturen daar aangegeven worden.

ik ga niet in de bios zitten heb daar geen verstand van

everest heeft het fout want net als ik de pc aan heb dan geeft die ook al 77 graden aan

naamloos0id.jpg

eh is die warmte van de cpu goed

standaardcoolerpci0zn.jpg

en kan het kwaad als ik hem er dan toch in doe

Laatst bewerkt:
Je kunt hem gerust plaatsen, maar of het veel zal helpen betwijfel ik.
Die temperatuur is van je geheugen reepjes, volgens Everest(DIMM1). De cooler die je wilt plaatsen, zit veel lager dan waar je geheugen op het moederbord zit. Zo breng je weinig koude lucht naar de bovenkant van de kast, dus zal de temperatuur in de kast ook niet echt veel gaan zakken. Waardoor het geheugen ook niet beter gekoeld wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan