Koelerprobleem? computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruuut

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2006
Beste mensen,

Ik heb een aantal maanden geleden een identiek probleem gehad als dat ik nu heb.
Mijn computer wil niet meer opstarten. Wanneer ik hem aanzet krijg ik een scherm met opties om op te starten in diverse modi, alsmede met de laatste configuratie e.d.
Welke van de opties ik ook neem, de computer wil niet opstarten.
De laatste keer dat ik dit had bleek dit met een te warme computer te maken te hebben en moest ik dit oplossen door Windows XP te 'repairen' m.b.v. de installatie CD-Rom.
Destijds heb ik de winkel dit laten doen, maar nu wilde ik dit zelf doen.
Via F11 kwam ik bij de mogelijkheid om op te starten vanaf CD-Rom.
Vervolgens laadt de computer enkele bestanden.
Wanneer ik vervolgens aangeef de computer te Repairen geeft deze aan dat er geen vaste schijfstations zijn gevonden.
Wat betekent dit? Wat is mijn probleem? en...hoe kan ik dit oplossen?
Ik hoop iets van jullie te horen.

Hartelijke groet,

Martijn

Wordt de harddisk wel in de bios herkent?
Zet de bios eens op default setting!

Trouwens, het eerdere warmte-probleem wordt niet opgelost door een her-installatie van windows hoor!

Allereerst je laatste opmerking: in de winkel hebben ze inderdaad de koeler schoongemaakt. Dit is in dit geval echter het probleem volgens mij niet, terwijl de 'klachten' in de vorm van het niet willen opstarten nagenoeg identiek zijn.

Ik weet niet wat je in je bericht met 'bios' bedoelt.
Ik kan wel zeggen dat in eerste instantie de computer wel bestanden vanaf de CD-rom lijkt af te halen, wanneer ik in het Boot-venster heb aangegeven dat ik vanaf een CD-rom wil opstarten.
Beantwoord dit je bios-vraag?
Ik ben momenteel niet thuis, dus kan vanmiddag eventueel pas proberen iets met de default-settings te doen (hoe doe ik dat uberhaupt?).

Groet Martijn

Meld je even wanneer je vanmiddag thuis en bij de pc bent

[...]
Wanneer ik vervolgens aangeef de computer te Repairen geeft deze aan dat er geen vaste schijfstations zijn gevonden.
[...]

Je zult een SATA of RAID harde schijf hebben, waarvan voor de controller die op je moederbord zit geen automatische ondersteuning beschikbaar in de XP installatiecd.
Je zult dus een floppy moeten hebben met de SATA danwel RAID controller driver (je krijgt de optie van "Druk F6 voor het laden van additionele harddiskcontroller drivers" onderin beeld bij het opstarten vanaf de XP installatie-cd; dan snel op F6 drukken, zodat je later de driver op de floppy kunt naladen).
Tevens is het mogelijk om deze driver te integreren, makkelijkst met nLite. Zoek hiervoor op Google: nlite slipstream sata driver
Je kunt ook even hier kijken.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan