Koeling circulatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pazzie

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2004
Berichten
65
Hoi ik heb een vraag ik heb vandaag een koelingsfan geplastst in mijn maxi tower boven een andere en er staat er nu 1 die lucht naar buiten blaast en daar onder 1 die lucht naar binnen plaatst eigenlijk het enige watik wil weten is dit: is dat goed of juist niet goed???

Alvast hartelijk bedankt!
 
Dus als ik het goed begrijp heb je 2 casekoelers die bovenelkaar zitten, waarvan 1 op uitblazen en 1 op inblazen staat?

Das niet optimaal nee, kun je beter aleebei op naar buitenblazen zetten als ze in de achterzijde van de kast steken, en dan nog een 3de aan de voorkant op inblazen erbij zetten zodat je een airflow door de gehele kast creeerd.
 
Laatst bewerkt:
Ja zitten achter ik wou hm ook eerst aan de zijkant maar het formaat past alleen achter en niet aan de zijkant dus dan zal ik ze allebei op naar buiten zetten en dan maandag er eentje aan de voorkant/zijkant in gooien! Bedankt voor het meedenken!!
 
Als het maar niet schadelijk is hoe ik het nu heb is?? Nu geen zin om om te bouwen heb te veel spanning gehad hahaha met penaltys!! Kijkenn dan he
 
Hehe, was gespanne einde he?:p :thumb:

Nee kan geen kwaad in principe, zolang je maar zeker weet dat de temperatuur in je kast niet te hoog is, want effectief gezien blijf erop deze opstelling denk ik weinig koeling door airflow over.

Als er zich in de kast, voordat deze 2 koelers erbij werden gezet al genoeg "koeling" aanwezig was, zal het geen kwaad kunnen. Beetje zonde van de aanschaf en de energie hoe ze nu staan ingesteld dan wel, maar tijdelijk is niets mis mee...
 
Laatst bewerkt:
cpu nu 31 en mobo 35, en ja te spannend bijna en nu maar tegen de Portugesen wat een beter land is om tegen te voetballen dan stugge zweden!!:thumb:
 
Dat moet geen kwaad kunnen, mocht je pc onder hoge belasting komen en daardoor de temperatuur stijgen, zal een beetje voeding vanzelf op een hoger toerental gaan draaien om de temps weer te drukken. (zo hebben tot nu toe de aldi pc's b.v. standaard helemaal geen casefans)

EDIT
Toch is het bij een high-end systeem niet onverstandig wat meer te koelen, voorals de nieuwste videokaart en processoren kunnen erg warm worden, en als er een te lage airflow door de kast plaatsvind, kan het warmer dan gewenst worden met mogelijke gevolgen die je liever niet meemaakt.
Dus kneenie welke of je een erg hippe pc hebt :D want dan kun je beter uitkijken en beter zekere voor onzekere nemen.
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank en zo zie je maar weer dat ik elke keer weer wat leer, weeet veel van software enzo en nu steeds meer qua hardware thanks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:thumb:
 
Ik heb een nieuwe p4 2,8 en een sneller videokaart radeon hahaahah zo ik heb wel koeling nodig!! Thanks voor de edit!
 
trouwens waarom is het in de zijkanten ook niet 8 mm dat snap ik niet in mn andere kast is dat wel zow dus in de zijkant moet ik dan 12 hebben ofzow??
 
Geplaatst door Pazzie
trouwens waarom is het in de zijkanten ook niet 8 mm dat snap ik niet in mn andere kast is dat wel zow dus in de zijkant moet ik dan 12 hebben ofzow??

De maten verschillen per merk, chieftec b.v. heeft ook kasten waarbij de voorste koelers80mm zijn en de achterste 90.(ook niet 1 maat)

Een groot koel gedeelte aan de zijkant is erg handig en prettig, zo kun je beter koeler met minder geluid.(lagere toeren van de koeler nodig voor dezelfde luchtverplaatsing)

Welke maat koeler je moet hebben kun je wel opmeten of opzoeken op je type/merk kast met een zoekmachine. Of je moet het aan je computerboer vragen, die zal dit best weten.

Tip:Kijk niet op een paar centen als je een koeler koopt; de meerwaarde die je aan de vaak veel lagere geluidsproduktie van de duurdere modellen ondervind kan groot zijn. Let bij het vergelijken vooral op de verhouding tussen prestatie en geluidsproduktie en maak daarop een afweging wat je denkt dat goed is.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een chieftec maxi tower en heb net opgemeten dat achter dus 8 diameter is en aan de zijkant 12 in diameter dus dan moet ik gewoon 120mm fan kijken morgen, want wil het morgen in orde maken??

Alvast bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan