Koeling draait altijd op laagste

Status
Niet open voor verdere reacties.

AAley

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2003
Hi!

Ik heb al veel problemen met mijn laptop gehad, die opgelost zijn door windows xp te installeren, en net nu ik dacht dat alles werkte, koelt deze niet meer.
Als ik hem opstart na een nacht, heeft hij een mooie 25 graden. Na een half uurtje draait hij op 45 graden en nog een half uurtje later draait hij op 65 graden en krijg ik een halve seconde een bsod, dat direct weggaat zodat ik het dus niet kan lezen. Dan start hij opnieuw op aan 45 graden. Hoe meer ik van de processor verg, hoe rapper hij uitvalt.
Ik hoor de fan niet draaien, behalve als die info van de bios eropkomt, dan hoor ik hem op maxiumum draaien. Fan draait ook als er Windows XP Prof opkomt en zodra ik de lichtjes van mijn PCMCIA kaart zie aangaan stopt de fan of draait deze op lage snelheid ik weet het niet. Speedfan ziet geen fan dus die kan hem ook niet ook niet controleren. In de bios staat er niks van 'n fan, kan hem daar dus ook niet configureren. Als iemand een idee heeft, hoor ik het wel :thumb:

De laptop is 'n LT9399, 600 MhZ processor, L7000G asus moederbord, PhoenixBIOS 4.0 release 6.0.

AAley.

Laatst bewerkt:
Zou de ventilator eens even schoonmaken kan zijn dat er veel stof in zit.

SJJ zei:
Zou de ventilator eens even schoonmaken kan zijn dat er veel stof in zit.
Het is 'n laptop, die breek ik liever niet open... en als hij herstart na de bsod die ik binnenkort zal kunnen lezen, draait de fan tijdens de bios en voel ik hete lucht die eruit wordt geblazen.

@de jean: Goed idee, dat probeer ik vanavond eens :thumb:

Laatst bewerkt:
AAley zei:
Het is 'n laptop, die breek ik liever niet open... en als hij herstart na de bsod die ik binnenkort zal kunnen lezen, draait de fan tijdens de bios en voel ik hete lucht die eruit wordt geblazen.

@de jean: Goed idee, dat probeer ik vanavond eens :thumb:
suc6

hoe nu te openen? help

Hallo,

Kan weinig vinden,maar las iets over de LT9399, weet iemand misschien hoe ik die open krijg? wat de tips en trucs zijn? Ik wilde namelijk het geheugen uitbreiden.
En misschien heeft iemand ervaring of ipv windows ME er XP op kan? kan ie dat aan deze oude laptop? hoor graag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan