Koeling Hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Berichten
420
Geachte Lezer van dit bericht / vraag :

Onlangs hoorde ik dat de MaxTor schijven wel goed maar niet absoluut van hoge kwaliteit waren .....

Heb je zelf ervaring met MaxTor ? Ik heb het idee dat de schijf toch van erg goede kwaliteit is MITS je de temperatuur controleert. Of maakt dit voor deze schijven toch eigenlijk niet uit ? Zelf ben ik betreffende dit merk onervaren. En dat laatste is absoluut noodzakelijk om zo'n vraag als hier boven te kunnen beantwoorden ofwel weet je het van anderen die er al langer mee werken.

Met dank voor een antwoord, :thumb:

leon25. :cool:

Ps : uiteraard zullen ALLE merken schijven blij zijn met een lagere temperatuur. Maar het ene type zal er veel gevoeliger voor zijn als een ander type ..... Ik kan mij voorstellen dat een ( technisch gezien ) schijf van hoge kwaliteit bij lage temperatuur zeer duurzaam kan werken. ;) :)

Een aparte koeling ( met constante temperatuur : ) voor zo'n schijf is zeer makkelijk te maken en ook te monteren. Juist bij mechanisch werkende zaken is de constantheid van de temp zeeer belangrijk. Maar dat regel je dan alleen als het ook echt zinvol is.
 
Ik heb alleen maar Maxtor schijven in m'n pc's gemonteerd. Tot nu toe geen problemen. Tja er valt er wel eens eentje uit, die een redelijke leeftijd heeft bereikt. In de pc waar ik het meeste mee werk, worden de schijven gekoeld. Deze hebben een gemiddelde temperatuur van 29ºC.
 
in pc zitten 5 maxtor schijven
en 4 heb nog 4 externe nog nooit iets met voorgehad
dus wat mij betreft is maxtor:thumb:
 
MaxTor Koeling

Inderdaad, ik dacht ook al dat het goed spul was. Mijn vermoeden is dat de temperatuur te hoog is geweest waardoor problems. Dank voor antwoord allebei. :)

leon25 :cool:
 
Ik heb geen slecht ervaring met Maxtor. Nooit problemen gehad. Er gaat uiteraard wel eens wat kapot maar dat is me nog nooit gebeurt met een splinter nieuwe schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan