Koeling hd5770

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderisbestok

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig op mijn pc stiller te maken. Zo heb ik mijn CPU koeling al vervangen voor een fluisterstille koeling, en daar ben ik ook erg tevreden over.
Nu is alleen het probleem dat de koeling van mijn videokaart (Ati Radeon HD 5770) heel veel geluid maakt tijdens zware processen als games.
Nu heb ik natuurlijk wel op google gezocht voor ''Koeling Ati Radeon HD 5770'' maar zo direct vindt je niet veel, en op sites als Azerty, vragen ze altijd afmetingen.
Nu vroeg ik me af als de afmetingen kloppen passen zedan ook meteen op mijn videokaart, en kunnen jullie mij misschien een koeling aanbevelen, of hadden jullie
er wel een gevonden?

Sander Hansen

AMD Phenom II x6
ATI Radeon HD 5770

Klopt het dat de stock cooler ook gewoon zo een ventilator is met een heatsink eronder?
Verder zou ik nog even zeker willen weten of het de koeling van mij videokaart is, is er een manier
om bijvoorbeeld alleen die ventilator op volle toeren te laten draaien? (loskoppelen op aparte stroomvoorziening aansluiten)
of sloop ik hem dan meteen =D

Met de Catalyst Controll Panel (Zoiets heette het) kan je dat gewoon instellen.
Maar hoezo zou je dat willen, een videokaart op volle toeren is vaak het luidste in een pc, terwijl jij een topic opent om je pc stiller te maken :confused:

Zit nu op een Nvidia laptop, als ik vanmiddag thuis kom zal ik even kijken waar het precies staat maar het was ergens bij Energie beheer dacht ik.

Laatst bewerkt:
Snap het ook effe niet, stiller maken met een fan op volle toeren is een contradictio in terminis.

Haha, ik bedoel dat ik even wil kijken of mn videokaart echt het geluisprobleem is, zou zonde zijn als.het toch iets anders was (wat ik zeker niet denk)

En hoe weet ik of ik n goede airflow heb,
En die fan die je erbij zei is die nodig.of alleen extta.cooling?

Als het waait in je PC kast heb je een goede airflow.:P kon het niet laten.

Voor een intake met een 120mm fan en achter een outake ook met een 120mm fan.

Er wordt warmte geproduceerd in die kast, met interne ventilatoren haal je wel de warmte weg van die onderdelen maar als dat in die kast blijft schiet je er nog niet zo veel mee op, ook die extra fan kun je op dat koelblok zetten maar als er geen airflow is zodat de warmte naar buiten wordt afgevoerd is het dweilen met de kraan open.

http://www.google.nl/search?hl=nl&c...urce=og&sa=N&tab=wi&ei=HX-vUKuPCeaj0QWK-IDIBQ

Hahahaha jaaah ik snap het, in mn pckast zelf.zitten 3 ventilatoren 2 aan de zijkant een aan de.voorkant dus dst zit.volgens.mij wel goed, zo ff meten.of.t gaat passen.=D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan