Koeling in de kast

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
De laatste tijd hebben we wat problemen met een systeem dat nogal te warm wordt. Het staat nu wel in een kast, maar ik heb de luchtstroom in de kast eens bekeken en vind die niet meteen zo ideaal. Er is slechts 1 ventilator die de lucht naar buiten leidt en die zit in de voeding...

Vanvoor zijn er geen openingen om de lucht in de kast te laten, de enige openingen buiten die van achter zijn opzij...

Helaas blaast de cpukoeler al door die gaten (niet met zo'n buis of opzettelijk maar in die richting), de omringende gaten kunnen dus bitter weinig lucht in de kast zuigen en de gaten langs achter zuigen denk ik ook nog wat naar binnen welke lucht ook warm wordt aangezien er daarboven warme lucht uit de pc wordt geblazen.

Nu vroeg ik me af of het een goed idee is om over de gaten vanachter nog een fannetje te plaatsen om de luchtstroom door de kast wat beter te leiden...

Of zijn er betere alternatieven?

Ik heb zelf geen airflow in mijn kast dus pc's kunnen zonder maar als ie te warm wordt is het miss goed er wat aan te doen, heb je in de zijplaten van je kast gaten zitten waar lucht doorheen kan?

Wat je eventueel ook zou kunnen doen is in de kast twee 80/120mm fans plaatsen die zorgen dan dat ze warme lucht uit de kast gaat en dan via de gaten in de zijplaat (mits je die hebt) zou dan verse lucht naar binnen stromen.

Dus fannetje in de kast bijplaatsen is geen slecht idee?

Fannetje in de kast bijgeplaatst (is niet zonder problemen verlopen maar uiteindelijk opgelost). Met weerstandje bij (anders is het lawaai niet uit te houden) en nu begint ie niet meer te ratelen van de warmte, mooi probleempje opgelost dus:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan