Koeling kapt ermee of toch niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Ik heb een probleempje met de koeling
mijn pc gaat de hele tijd uit ten gevolge van oververhitting denk ik omdat mijn koeling niet aan gaat als ik de pc aanzet

het gekke is dat als ik direct nadat de pc is uitgevallen door oververhitting de pc weer aan zet dat de koeling dan wel oppeens aanslaat en ik geen last meer heb van het probleem , als ik um dan op de normale manier weer afsluit en um bijvoorbeeld de volgende morgen weer aanzet dan begint het weer opnieuw
eerst gaat ie uit door oververhitting dan zet ik um weer aan , en dan doet de ventilator het weer wel

Er is al een keer een nieuwe koeling in gezet
ik heb ook gekeken bij de bios of ik kon instellen dat de koeling direct aan gaat als ik de pc opstart maar ik kon zo;n functie niet vinden
Het is best wel geheimzinnig want hij is nu zo;n beetje 3 keer naar de pc shop geweest maar ze konden niks vinden :P
:p het enige wat ik nog kan bedenken is dat ie bezeten is , ik denk aan een exorcisme ?

maar voordat ik daar mee begin misschien weten jullie nog iets om dit probleem op te lossen :thumb:

alvast bedankt :D

als er nog garantie op zit zou ik hem snel naar de shop terug brengen.

tja

dat zal niet gaan , ik had zoiezo al weinig garantie , tis best wel een ouwtje 4 a 5 jaar oud ofzo

Typisch geval van aardstralen.

Al een andere voeding geprobeerd?

En idd, tijd voor een nieuwe PC, mooie smoes, toch.

haha

Ik heb ook een nieuwe :thumb: superdingetje , intel dual core
maar toch deze is toch nog best wel snel , een prima dingetje en helemaal als ik het probleem weet op te lossen
maar jij zegt een nieuwe voeding ? ?
aardstralen ? ?

Ik weet dat voeding de stroomtoevoer is maar wat bedoel je precies ? het stroomkastje in de pc >? gewoon de kabel van het stopcontact naar de pc ?
en wat zijn aardstralen precies ?

haha

meen je niet :D
ik dacht echt dat het iets was

en die nieuwe voeding das ook niks dus ?

Pas maar op met die aardstralen, vraag het maar eens aan Yomanda.:eek: :p

Maare, ik zei, ANDERE voeding, je wilt er gelijk weer een slaatje uit slaan.:cool:
Misschien even lenen, o.i.d

jah

zodra ik weet wat de voeding nou precies is :thumb:

maar ik zal ff wat planten neer zetten om de aardstralen tegen te houden :D

Handig, hè, Google.:cool:

Maare, de voeding, dat is idd dat kastje in de computerkast, waar die spanning binnen komt.

tja

das niet weggelegd voor mij ben ik bang :confused:

Er zitten ook allemaal kabels die los moeten en die ook weer op de goeie plek terug moeten :D
het kastje kan ik er wel uitschroeven das geen probleem , maar ik weet niet wat ik daarna moet doen
tenzij het echt heel makkelijk is , zelfs voor iemand die het nog nooit gedaan heeft
maar het zou wel kunnen kloppen dat daar het probleem ligt het is idd de voeding die heet word en dan uit gaat

Laatst bewerkt:
ff nog wat vraagjes dan

Waar heb ik het eigenlijk over als ik het heb over "De Koeling"
want een computer heeft toch meestal wel meer dan 1 fan ?

Je hebt in ieder geval de koeling van de voeding die in de voeding zit toch ?
maar zijn er ook nog andere fans naast die van de voeding ?
Want er is ook dus een nieuwe koeling in gezet maar die heeft niet die in de voeding vervangen

Misschien hebben die gasten van de shop het niet goed begrepen omdat ik het had over de koeling ,
ze hebben er gewoon nog een koeling ingezet , misschien wel onnodig
ik heb ff een paar fototjes in de bijlage gedaan ,

Ik heb de koeling die er bij is gekomen aangegeven , ik neem aan dat je zelf wel ziet waar de voeding zit e.d

Bijlagen

• CA6387FO.jpeg
    CA6387FO.jpeg
    58,8 KB · Weergaven: 21
  • CATW6H13.jpeg
    CATW6H13.jpeg
    41,8 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
De "koeling" van de CPU is vervangen, die heeft ook een ventilator, om de warme lucht uit het koelelement te blazen, in de voeding zit ook een koeling, met ook een ventilator, ook voor die warmte af te voeren.

Als je naar een shop stapt met de vraag, vervang de koeling, dan wordt het koelelement met ventilator van de cpu vervangen, met de vraag, vervang de voeding, wordt de voeding vervangen.

Ligt niet aan de shop, maar aan de gebrekkige kennis van de computerbrenger, met de vraag, kijk die computer even na, want mijn koeling valt steeds uit, zullen ze ook verder kijken, naar de voeding, o.a.

ok

Dat dacht ik dus al :p
Ik had er toen idd te weinig verstand van om dat te begrijpen
Al was het niet een al te beste shop , omdat ik het niet precies begreep heb ik gewoon precies aangegeven wat er gebeurd met de pc en wat er mis was , ik heb niet een precieze instructie gegeven over wat ze moeten doen , ze hebbben er volgens mij gewoon niet heel goed naar gekeken of helemaal niet en gewoon dat ding erin gezet

Ok dus in andere woorden
Het defecte onderdeel is niet vervangen in plaats daarvan is een onderdeel dat wel goed werkte vervangen :p

Het probleem zou dus vrijwel zeker opgelost kunnen worden door de ouwe voeding te vervangen door een nieuwe voeding met een fan die het wel goed en altijd doet ?
:confused:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan