Koeling Loopt Volle Toeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mojojojo

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Berichten
19
Hallo,

Als ik mijn pc aan zet hoor ik wat gepiep en dan draait de koeling heel snel pc gaat wel aan maar start niet. ik heb mijn cpu eruit gehaald en heb gezien dat de cpu pasta weining is overgebleven, en gedroogd is. kan het hier aan liggen?
 
zin de ventilators nog wel schoon.
en weinig koelpasta is juist goed.
 
De kap zal van je pc afmoeten, je moet immers weten welk type BIOS je hebt, AMI/phoenix of zoiets..
 
Grrmbl ... Op je moedrebord zit een klein zwart blokje, met daarop waarschijnlijk een merknaam zoals AMI, Phoenix, wat staat daarop?

Geef anders je type moederbord es aan, wellicht kunnen we op het internet es wat info opdoen.
 
het is een phoenix moederbord

ik heb de processor eruit gehaald en weer erin gestopt,
en een zwarte ding wat direkt op het moederbord is zegmaar een koelbloekje zonder ventilatie,

nu doet hij het weer maar als hij 15 aan blijft hoor ik een lelijk geluid een biep alles loopt vast en gaat vanzelf uit. De oorzaak is tog de koelpasta van de cpu hij loopt overhit tog?

nu leg ik hem op de grond en laat de kast open liggen zo blijft hij wel aan staan maar als hij dicht is wordt hij warm en gaat uit.
 
Laatst bewerkt:
Zo te lezen, zoals je het aangeeft aangeeft, een temperatuurprobleem.
Wat je nu doet is natuurlijk wel een oplossing, maar niet de juiste ..

Als je dus denkt dat het je koelpasta wel degelijk is, dan zou je nieuwe pasta moeten aanbrengen.
Haal voorzichtig alle pasta van zowel de processor als de koeler af, doe vervolgens niet meer dan 1 drupje pasta op de processor en smeer dit uit over het gehele oppervlak van de processor.
Bevestig vervolgens de koeler op de juiste manier en zet de pc weer aan.
Probleem opgelost??

Voer bovenstaande uit met een van de spanning afgesloten pckast, ook de monitor mag er niet meer aanzitten!!

Installeer anders een programmaatje EVEREST genaamd, en kijk vervolgens es even naar de temperaturen die aangegeven worden ....
Temp1 is de processor temperatuur .... hoe hoog/laag is die voor/na je actie??
 
Ik ga het doen maar ben op zoek naar een koelpasta.... is niet in elk winkel te vinde....

maar heb r al eentje gevonden denk ik
 
Een winkel waar ze pc's assembleren hebben ze vast wel een tuubje van het spul, misschien heeft de Handyman ook wel.

EDIT: een reparateur van radio's heeft vaak ook wel wat ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan