koeling maakt een raar geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

mistice

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2009
Berichten
56
hallo,
ik heb een half jaar geleden een nogal dure koeling gekocht, omdat mijn processor te heet werd.
dit is nu minder, maar sinds een week of 2 maakt deze bij het opstarten heel veel herrie. dit wordt minder nadat Windows opgestart is, maar nog steeds niet wat het geweest was.
ik heb mijn pc daarom even los gemaakt en nu kwam ik tot de ontdekking dat de ventilator van de koeler ietsjes los zit. is dit normaal??

hopelijk weten jullie een oplossing of tenminste waar het anders aan zou kunnen liggen.
 
kan je 'm niet weer op de een of andere manier weer goed vast zetten? Anders moet je gewoon aanspraak op je garantie maken (als je dat hebt)
 
Waarschijnlijk heb je de koeler een half jaar geleden niet goed gemonteerd. Haal hem los en monteer deze opnieuw.
Ik zou ook meteen nieuwe koelpasta gebruiken, omdat de koeler waarschijnlijk al geruimte tijd niet goed vast zat en deze niet goed op de processor gedrukt zat. Hierdoor kan er behoorlijk wat vuil tussen gekomen zijn.
 
Waarschijnlijk heb je de koeler een half jaar geleden niet goed gemonteerd. Haal hem los en monteer deze opnieuw.
Ik zou ook meteen nieuwe koelpasta gebruiken, omdat de koeler waarschijnlijk al geruimte tijd niet goed vast zat en deze niet goed op de processor gedrukt zat. Hierdoor kan er behoorlijk wat vuil tussen gekomen zijn.

de koeler zit er goed op.. dat is het probleem niet, alleen de ventilator die op het koelblok zit zit wat losjes.. en dit maakt herrie.
ik zal levix er maar eens over bellen vanmiddag als ik uit school ben. misschien dat ik dan in oss terecht kan, ipv uden waar ik hem gekocht heb.
 
probleem is al gevonden =)
het was niet de cpu koeling maar de koeling van de videokaart... deze zat vol met stof en liep daarom niet meer lekker bij het opstarten.
nu is mijn pc weer super stilletjes =)
 
DAt is mooi :thumb:

Zet je je vraag nog even op opgelost?

Grt

Rens
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan