Koeling nieuwe pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
5.421
Over een aantal weken moet ik een nieuw systeempje bouwen voor een vriend van me.
Niets bijzonders zou je denken.
Echter heeft hij de wens dat de pc onderin zijn computermeubel komt te staan, en wel met het deurtje dicht.
Heb hem verteld dat dit absoluut koelingsproblemen gaat geven.

Hoe zou ik het het beste op kunnen lossen?
Waterkoeling? Of bv een ventilator achter in zijn computermeubel?
 
zijkanten van de Pc kast weglaten,en de achterkant van het meubel,niet zo mooi maar wel doeltreffend.
 
Hou er rekening mee, dat je met Waterkoeling een radiator moet koelen.
 
Een mogelijk heid is een fan in het meubel die zorgt voor voldoende lucht aanvoer. Let op...aanvoer dus, als je afvoer gaat gebruiken loop je het risico dat je een vacuum in het meubel gaat creëren en dat wil je niet (lees, bijna geen koeling meer)

Mijn zwager is ook zo'n eigenwijs en heeft een met schuimrubber bekleed meubel (lekker stil, zegt 'tie), daar heeft hij aan de onderzijde (voorkant) een ouderwetse keukenventilator gebouwd (met weerstand zodat deze ongeveer 60% van de snelheid draait) en aan de bovenzijde (achterkant, bij de voeding dus) zit een even zo groot gat als van de keukenfan.
Hierdoor creëert hij een redelijke luchtstroom met iets overdruk in zijn meubel waardoor het geheel mooi op temperatuur blijft (zelfs zomers).
Er zit slecht een groot nadeel aan......iedere twee maanden de pc open maken en ontdoen van al het stof, omdat de lucht onder de kast wordt aangezogen trekt hij dus ook vreselijk veel stof de pc in.
 
Dit mag hij dan allemaal zelf gaan doen.
Hij wil het kastje dicht voor het geluid, maar ik denk dat de ventilators in het hout meer lawaai gaan produceren.
In mijn ogen kan hij beter zeer goede ventilators in zijn systeem plaatsen(lees: stille), en zijn deurtje open laten.
Welke ventilators staan bekend als stil?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan