Koeling probleem ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mimi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mimi

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2002
Met speedfan even de temperatuur van mijn PC gemeten.
Temp. 2 staat op 144 C., maar even later duikt hij naar -73 C. Dit herhaalt zich constant. Is dit de tijd voor een nieuwe koeling ? Of is er een andere oplossing.
PC AMD Athlon 850 MHz.
Vast bedankt voor het antwoord, Mimi

Bijlagen

• picture002.jpg
    picture002.jpg
    82,2 KB · Weergaven: 38
Kijk eens naar de temperatuur die in je BIOS wordt weergegeven. Deze is meestal correct.

Mvg

Ik weet niet waar die temp2 vandaan komt, temp1 is je processor en 49 graden is daar geen bijzonder hoge waarde voor. Bovendien van 144 naar -73 kan alleen maar als je een stikstofkoeling hebt (een soort vrieskist dus). M.a.w. het klopt niet, of er zit helemaal geen tweede sensor op je moederbord of de sensor is behoorlijk kapot.
Als een onderdeel op je moederbord de 144 graden zou halen zie je even een rooksliertje uit je pc komen en daarna doet de pc niets meer.

Zou die temperatuur niet in Fahrenheit zijn gegeven? Al staat er natuurlijk duidelijk een C.
(m'n waterkoker haalt nog niet eens 144C)

Laatst bewerkt:
ik heb ook zulke meetwaarden. Maar ik heb geen sensors op m'n mobo. Kan het zijn dat je geen sensors hebt??

Bijlagen

• zieke temps.jpg
    zieke temps.jpg
    21,2 KB · Weergaven: 17
Ik had inderdaad geen sensors op m'n mobo. Ben toch maar even naar de reperateur gegaan en de boel laten nakijken. De pasta van de cooler was al aardig weg gebrand, dus ik was er net op tijd bij. Warmte is nu 32 C. en loopt bijna weer geruisloos.
Bedankt allemaal.
Mimi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan