Koeling Q6600

Status
Niet open voor verdere reacties.

Multatuli

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Ik vind mij Q6600 erg warm worden onder full load, ondanks de goede koeling.

Specs:
-Cpu: Q6600(G0 stepping)
-Behuizing: Antec P182
-Mobo: Asus p5k
-Cpu koeler: Thermalright Ultra-120 eXtreme
-Fans: 1 intake (Schythe s-flex@1600rpm)
1 op de cpu koeler (schythe s-flex@1900rpm)
2 outake(Antec@1200rpm)
1 luchttunnel onderin de kast(Antec@1200rpm)

Mijn tempratuur onder full-load met Orthos is: 45~50 graden celcius, gemeten met de programma RealTemp 2.70 van techpowerup.

Zelf vind ik dit een erg hoge tempratuur, gezien het feit dat ik maar liefst 5 fans in de P182 heb. Waar ligt dit aan? Een ander programma om de tempraturen af te lezen? Cpu te veel/weinig koelpasta? Of is deze tempratuur best netjes met deze 5 fans?

Multatuli.

Ok, maar ik had zeker verwacht dat hij wat koeler zou zien, omdat ik een van de betere koelers heb, goede fan erop.
Ik wil ook nog in de toekomst gaan OC'en, dus daarom vind ik dit eigenlijk al best hoog@ 2,4GHz. Als ik m naar 3,0 GHz klok...

ik heb de zelfde processor, in mijn kast zit 2×120 mm (1 in, 1 out) en een 80mm (in).
hij draait nu (nog) op stock speed.

ik heb al koeler een Scythe Mugen, een van de betere lees ik uit reviews, met 1 standaart fan er op.

mijn temps komen niet boven de 46 uit.
ik heb een simpele overclock van 2.8 getest en dan komt hij op 49.

dus ik denk dat het geen gekke temp. is.

Ok bedankt voor de reacties!
Waarmee lezen jullie de tempraturen mee af?

Ok, maar ik had zeker verwacht dat hij wat koeler zou zien, omdat ik een van de betere koelers heb, goede fan erop.
Ik wil ook nog in de toekomst gaan OC'en, dus daarom vind ik dit eigenlijk al best hoog@ 2,4GHz. Als ik m naar 3,0 GHz klok...

De cooler doet het zoals ie het moet doen.

Je omgevingstemperatuur en de airflow in je kast telt ook mee.

Buiten dat presteert je cooler, zoals ik al zei, normaal. Overclocken drijft de temps alleen maar op.

Voor echt lage temps moet je naar waterkoeling kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan