Koeling reinigen van laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

musebliss

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2001
Berichten
304
Mijn dochter heeft een Acer Aspire 1360 laptop. Deze maakt opvallend meer geluid dan vroeger. Ik zou deze graag eens open doen om eventueel koeling eens te reingen (is reeds uit garantieperiode!.

Het probleem echter is dat ik hem niet volledig open krijg. Aan scharnierpunt blijft deze volledig dicht hoewel ik alle vijsjes onderaan heb verwijderd. Heeft iemand ervaring mee hoe dit open te krijgen ? Is dit soms met kliksysteem of nog met verborgen vijsjes?

Ik durf uiteraard niet "wringen" zodat deze niet defect geraakt...
 
Mijn ervaring......wil je niet horen waarschijnlijk....................."afblijven":eek:
 
Mijn zoon had ook op zijn laptop zelfde fenomeen en daar ben ik afgebleven....
Resultaat : koeling defect maar ook moederbord....

Dit zou ik nu graag vermijden, begrijp je...:eek:
 
Ik begrijp het wel.........maarja......................euh een paar vrouwenhandjes die zijn iets suptieler bied dan misschien een oplossing:D
 
Ik begrijp het wel.........maarja......................euh een paar vrouwenhandjes die zijn iets suptieler bied dan misschien een oplossing:D

Die is er spijtig genoeg 2 jaar geleden vandoor gegaan.....:rolleyes:

Nee, even serieus, het moet toch mogelijk zijn om koeling te reinigen, niet?
 
Ook schroefjes aan onderzijde er uit?
Batterij er af,daar zit er ook nog 1 Hd moet er ook uit zit er ook 1.

Nee doe maar niet
 
Even terug,meer geluid maak de laptop,waarom denk je dat het de voedig is?heb je eens de Pc opnieuw met windows voorzien,en alle overbodige rommel verwijderd,een nieuwe install wil ook wel eens helpen.
 
Even terug,meer geluid maak de laptop,waarom denk je dat het de voedig is?heb je eens de Pc opnieuw met windows voorzien,en alle overbodige rommel verwijderd,een nieuwe install wil ook wel eens helpen.

Niet de voeding maar koeling ;) Vind dat hij wat warmer staat dan vroeger en maakt ook meer lawaai.

Ook schroefjes aan onderzijde er uit?
Batterij er af,daar zit er ook nog 1 Hd moet er ook uit zit er ook 1.

Nee doe maar niet
Schroefjes, batterij en HD zijn er al uit, aan voorkant is hij al open maar aan achterkant (aan kant scherm) is hij nog volledig dicht. Voorkant kan ik paar centimeter open doen.
 
Ja maar je Toetsenbord zit er nog op,efe goed kijken daar zijn een paar vijsjes waarmee je die er eerst af moet klikken.

Dan effe kijken waar de andere schroefjes zitten.

Let op!!! Dat je niet de verbindingen van Scherm en toetsen bord verbreek
 
Hoe er een lamp boven dan zie je ze zitten.

Als alle verbindingen van onder af los zijn,kan je dan de rand boven het toesenbord er af halen.
 
Hoe er een lamp boven dan zie je ze zitten.

Als alle verbindingen van onder af los zijn,kan je dan de rand boven het toesenbord er af halen.
Alle vijsjes onderaan zijn los, ik zie wel langs onderkant van toetsenbord kleine vijsjes die je vanaf onderkant moet losmaken. Dit gaat dus niet daar deksel onderaan er nog steeds opzit. Langs bovenkant zie ikgeen vijsjes...
 
Zit er onder de sticker onderop nog schroefje? Of onder 1 vande rubbere voetjes?

Heb hier zelf een Aspire 3000 ,en die is zo open.
 
Geen vijsjes meer te zien onderaan, morgen trek ik een paar foto's en plaats ze hier dan even...
Alvast bedankt voor medewerking.
 
Hallo

Begin er niet aan om de laptop uit elkaar te halen. Je hebt grote kans dat hierdoor bandkabels, van hd, scherm, toetsenbord, muis, beschadigd. Wat meestal ook afdoende werkt is het volgende. Blaas eens stevig door het ventilatie rooster, je zult zien dat aan alle kanten het stof uit de laptop vliegt.

Groetjes Erik Rothuis
 
Niemand die aan de hand van de foto's mij kan helpen? Ik krijg hem echt niet open en alle vijsjes onderaan zijn er echt uit.... :(
 
hoi moet je effe kijken boven het toetsenbord zit een dekseltje moet eraf daar zitten ook nog schroefjes onder en ook onder het toetsenbord zitten schroefjes die eruit moeten anders krijg je hem nooit uit elkaar succes
 
hoi moet je effe kijken boven het toetsenbord zit een dekseltje moet eraf daar zitten ook nog schroefjes onder en ook onder het toetsenbord zitten schroefjes die eruit moeten anders krijg je hem nooit uit elkaar succes
Bedoel je dit deksel? Heb ff geprobeerd maar lukt toch niet... :(
Waar moet ik juist aan "wringen" ? Zit dit vast met kliksysteem?
http://users.pandora.be/desloebers/zij2.jpg
 
ik heb hier een acer travelmate staan, die is ongeveer hetzelfde om het open te doen.
Aan de onderkant van het scherm, naast de scharnieren zitten er klepjes, die je eraf kunt schuiven. Daaronder zitten langs elke kant 2 vijzen die het scherm vastzetten, die moeten eruit. Je zult ook nog 2 vijzen zien die het paneeltje onder het scherm vasthouden, die moeten er ook uit. dan kun je het scherm en dat paneeltje weghalen. Het toetsenbord zal ook wegmoeten. Maak alle connectors voorzichtig los (je moet, anders kan je nooit bij de koeling).
Je zult dan de bovenkant van de case eraf moeten halen. Deze zal nog vastzitten met enkele kleine vijzen. Die spoor je rap op als je voorzichtig de case probeert op te heffen. De connector van de mousepad moet dan ook los. Al die connectors kun je eenvoudig weer vast zetten. Eenmaal die case weg is, kan je de 4 schroeven van de koeling losmaken. Pas op, er zitten veringen onder. Wees ook voorzichtig, onder de koeling zit de processor. Zorg ervoor dat je de koelpasta die zowel op de processor als de koeling aanwezig zijn niet aanraakt. Als deze wat gaatjes vertoont, zal de processor slechter gekoeld worden. Het beste is dat je de koeling langs de zijkant vastneemt en op de bovenkant ergens op legt.
Eenmaal je de koeling los hebt, moet je de 4 (ik ben niet zeker van dit aantal) vijsjes aan de bovenkant losmaken (wees voorzichtig voor de koelpasta!). Daarna kun je de bovenkant eraf halen, en kun je al het stof in de koeling weghalen.
Als je het stof eruit hebt gehaald, plaats je alles terug op zijn plaats in de omgekeerde volgorde.
Op de koeling zullen cijfertjes staan. In de volgorde van de cijfers moet je de vijzen van de koeling terugplaatsen.

Ik heb dit ook eens moeten doen bij mijn laptop, deze viel gewoon uit omdat ze te warm werd. Er zat ongeveer een laag stof van een centimeter dikte in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan