Koeling slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ganjaganja

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2015
Goedenmorgen, ik had sinds een tijdje geleden problemen met mijn pc. smorgens bij het opstarten wou die niet aan gaan, moest ik eerst een paar keer de stekkers eruit halen en weer erin. Of hij sloeg vast bij het kijken naar films/voetbal. Nu heb ik de binnenkant van mijn pc schoongemaakt wat hoog nodig was. Het lijkt nu dat die een stuk beter draait. Kan dat kloppen of is het iets anders?

Alvast bedankt:d

Het zou heel goed kunnen dat de computer beter draait in het algemeen nadat deze is schoongemaakt. Heb je ook de koelers van de CPU en GPU afgehaald en daar nieuwe koelpasta onder gespoten?
Vooral als je computer een paar jaar (+-4/5) oud is en de Intel/AMD koelpasta op de koeler en GPU zit, kan deze minder goed warmte gaan geleiden, en wordt de CPU warmer. Probeer eens een AIDA 64 Stress test te draaien. Let goed op de temperaturen!

Nog even een ander vraagje, heb je iets overgeclocked?

Uhm ik zou niet weten wat dat inhoud? :p Ik zal zo is zo`n test gaan uitvoeren. Van die pasta enzo heb ik nog niet gedaan ik had m alleen ff snel leeg gestofzuigt het ergste weggehaald zegmaar.

Gebruik van perslucht ( in een spuitbus of d.m.v. een compressor ) is vaak een stuk effectiever en in elk geval veiliger voor je hardware omdat je op die manier geen risiko loopt op mogelijke beschadigingen ( als je de ventilatoren blokkeert voor je de perslucht erop zet )..met een stofzuiger kom je nooit overal goed bij...

Als aanvulling op Scrapheap, (ik ken genoeg mensen die dit weten maar het niet doen daarom benadruk ik het ook nog even)

Dat is inderdaad een goeie, het is wel van heel groot belang dat je alle ventilatoren vast maakt zodat deze niet kan draaien.

Een ventilator is eigenlijk een dynamo als je hem zelf rond draait, er gaat dus stroom lopen.

Hallo allemaal, nou mijn pc blijft toch nog raar doen. Heel vaak loopt het beeld vast of gaat op zwart en daarna komt er te staan beelschermstuurprogramma is hersteld ofzo en dat gebeurd best vaak. De stuurprogramma`s heb ik bijgewerkt wat zou het kunnen zijn? De binnenkant nog beter schoonmaken? :p haha

Alvast bedankt :thumb:

Goedenmorgen, ik had sinds een tijdje geleden problemen met mijn pc. smorgens bij het opstarten wou die niet aan gaan, moest ik eerst een paar keer de stekkers eruit halen en weer erin.
Bovenstaande kan natuurlijk nooit met te hoge temperatuur door slechte koeling te maken hebben. Je start immers koud op. Blijkbaar heb je bepaalde hardware die niet goed opstart als hij nog koud is. Dat kan van je power supply tot je mobo of video kaart gaan.

Zitten er lichtjes op je videokaart? Hou deze eens in de gaten als je scherm op zwart springt. Als de lichtjes ook uit gaan en je hebt de drivers opnieuw geïnstalleerd dan is het waarschijnlijk de voeding.
Welke video kaart heb je?

Nee zie geen lampjes. Ik heb een GeForce 6200 turbocache zoiets. Ik had via dat programma de stuurprogramma`s verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd via nvidea.com/drivers maar hij doet nu nog steeds als ik een film op heb ofzo. lijkt wel hoe groter deresolutie hoe slechter. Iemand nog ideeën?

Heb je de drivers verwijderd met de tool die ik had gestuurd in een van mijn vorige posts? Zo niet, probeer dat eens. Die tool haalt alle driver resten weg van het systeem en je start vervolgens op met de drivers die je hebt na het opnieuw installeren van Windows.

Ja die had ik daarmee verwijderd inderdaad. Daarna installeerde ik de drivers van nvidia zelf. Zou het daar aan liggen dan. Maar als ik de drivers van windows zelf heb kan ik maar kiezen tussen 2 resoluties kan daar nog meer van worden gemaakt?

Nee, als je de normale resolutie wil gebruiken van je scherm moet je echt de nvidia drivers installeren.

Kan je hiermee kijken of het aan de belasting van de gpu ligt?

http://www.geeks3d.com/gputest/

Ik zou echt niet weten hoe ik dat kan zien :p haha ben niet zo heel handig met computers. Maar als ik er nou weer last van krijg verwijder ik de drivers van nvidia wel en laat de standaard drivers erop staan het is niet anders denk ik,.

Als je dat programma download en opent moet je op de knop genaamd GPU Stress Test klikken.

Dan voor een half uurtje of een uurtje aan laten staan en kijken of hij een zwart scherm geeft.

Ahaa op zo`n manier oke. En als dat het geval is en dan? :p want denk dat die wel op zwart gaat want als ik bijvoorbeeld 1 minuut een film op volledig scherm zet begint die al hahah

Als dat het geval is dan is het misschien de video kaart zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan