koeling videokaart vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarvo

Meubilair
Lid geworden
23 apr 2001
Berichten
7.920
Ik heb een ati 9800 pro van sapphire. Ik heb em al eens geruild om dat de fan van de kaart na een paar weken begon te ratelen/brommen. Bij de nieuwe gaat dat zometeen ook gebeuren, want laatst deed 'ie het al een keer.
Ik heb geen zin om te wachten tot dit elke start weer gebeurt en wil graag weten of die vgacoolers van zalman een plaatsvervangende zijn of een aanvulling op het huidige. Want ik wil de originele fan er af halen en een betere er voor terug plaatsen, met eventueel een heatpipesysteempje erbij, misschien dat ik em dan ook wat sneller kan maken :D De core staat nu op 423/378, het geheugen op 339/338 en kan niet sneller ivm vastlopen/artifacts

Wie kan me een antwoord geven, voornamelijk in de zin wat voor type cooler ik nodig heb (het liefst zalman) om van die oorspronkelijke fan af te komen...?
 
Ik heb zojuist de vf700CU besteld... wel een bakbeest, maar dan weet ik zeker dat m'n koeler geen herrie gaat lopen schoppen en ik kan de clocksettings lekker opvoeren ;) Ik heb 'm overigens besteld bij m'n favozaak informatique, niet de goedkoopste (wel de duurste zo te zien), maar wel enorm goede service! Ben ik meteen van dat gezeik van powerline af ;) wat een baggerzaak vind ik dat zeg...
 
Nog ff een toevoeging:

Ik zag dat er een metalen beugeltje op de kaart gemonteerd moet worden om de koeler mee te bevestigen... gaan die schroefjes in bestaande gaten? Want ik voel er weinig voor om met een black&decker de kaart te prepareren :p
 
Update:

Ik heb net de koeler gehaald en geïnstalleerd en ben ******* blij dat alles nog werkt... wat een zenuwslopende klus is dat zeg, vooral om de originele koeling er af te halen.... :D
 
verschil:

core: 435,60/378
RAM: 367.20/338

da's zo een beetje 20% sneller


:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan