Koeling voor HP D530

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJMikeE

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een HP D530 PC maar nu wil ik er een nieuw processor koeling voor, deze maakt ontzettend veel lawaai. Wie weet een goede (goedkoop)

Groetjes,
Mike

kijk even op www.alternate.nl zij kunnen je vast veder helpen bij welke dat je moet hebben want dat is afhankelijk van welke processor je hebt. de pc zaak in de buurt kan je hierbij ook helpen. en vaak wil schoonmaken en nieuwe koelpasta ook nog wel wat helpen

Ja, vaak zit de processor cooler helemaal vol met stof.
Even voorzichtig met een busje perslucht schoon blazen of voorzichtig met een kwastje en de stofzuigermond.
Indien mogelijk eerst demonteren, wel koelpasta ertussen doen wanneer je hem weer terug plaatst.

Groeten Marcel

Maar ik wil toch een nieuwe koeler, deze zit ook los en heeft z'n beste tijd gehad. Welk formaat kan ik het beste nemen? Zou iemand er mijn een willen sturen van de website van Conrad. Een goede en toch redelijk goedkoop. (niet meer als 30 euro...)

kun je ons informatie geven over de processor die er in zit?
is dit een Pentium D, Core 2 Duo, Pentium 4 op Socket 478 of iets anders?

het model is namelijk met verschillende processors uit gekomen

Ok, volgens mij is het er om & nabaij zo eentje:
http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...skId=101&prodTypeId=12454&prodSeriesId=316713
Daar heb ik er een aantal van onder beheer gehad & weet ik dat er dus een FoxConn geforceerde koeling op de processor te zitten, plus nog 2 ventilatoren in de kast.
die FoxConn is een beetje listig om los/vast te zetten, misschien dat daar ooit wat verkeerd mee is gegaan:

1. Ventilatorstroomkabel ontkoppelen
  2. Onderkant koeler met 2 vingers vasthouden.
  3. Ventilatorkapsluitinglip voorzichtig naar voren trekken & dan omhoog klikken.
  4. Koelblokhendels open schuiven.
  5. Koelblokhendels naar voren los klikken
  6. Koelblokhendels naar achter los schuiven & verwijderen.
  7. Processorkoelblok even voorzichtig horizontaal wrikken om de koelpasta los te maken.
  8. Processorkoelblok zonder forceren verticaal omhoog los trekken.

Dan kan je het koelblok eruit vissen & de vinnen onder de kraan schoon spoelen, goed laten drogen, nieuwe pasta erop.
Met de nieuwste BIOS kan je trouwens de stationaire ventilatorenstand instellen op automatisch of tussen 1 tot 5...
Ik heb hier trouwens nog zoeen FoxConn liggen, maar zonderde bevestigingsvoet, & als die van jou daardoor los zit, is dat het onderdeel dat je eigenlijk nodig hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan