Koeling xfx geforce 6600 GT

Status
Niet open voor verdere reacties.

utterdown

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Hallo,

Gezien het vele geluid en de weinig koeling die de stofzuiger op mijn videokaart voortbrengt, ben ik op zoek naar een nieuwe koeler. Hetzelfde geldt voor mijn cpu (Intel PIV 630 socker 775 LGA). :mad:

Er is nu echter een probleem waar ik maar niet aan uit geraak. :confused: Volgens vele sites wordt mijn grafische kaart niet ondersteund om een andere koeler op te plaatsen, omdat ze de AGP versie niet ondersteunen. Nu lijkt het me toch zo dat ik daar gewoon een andere koeler kan op plaatsen, gezien er al geen standaard koeler van nvidia op zit, maar van XFX zelf.

Het maakt me niet uit wat soort koeling (water of lucht) maar ze moet zo stil mogelijk en gelijk ook zo krachtig mogelijk zijn. Ik had zitten denken aan de Gigabyte Tech 3D Galaxy II waterkoeling set, met combinatie van de Blue Eye om de videokaart mee te koelen.

De reden dat ik voor deze set opteer is dat mijn mobo zelf van Gigabyte is en dus zeker compatibel zal zijn. Nu weet ik alleen niet of ik deze set op mijn videokaart kan plaatsen. Er staat wel compatible: 6600 series, maar ik ben dus geen 100% zeker.

Kan iemand me hier enige verduidelijking rond geven en indien mogelijk zelfs een beter systeem aanraden? Ik wil er tot een €150 aan spenderen.

Alvast bedankt.

Utterdown

WELKOM OP HELPMIJ

met alle respect maar waarom zou je tot 150 euro willen uitgeen voor een kaart die tot de oudere generatie behoort.?

steek dat geld liever in een nieuwere kaart op agp bijv de ati 1950 serie

deze heeft ook nog eens betere prestaties

Ik heb daar ook al een ziten denken, maar zowiezo moet ik een nieuwe cpu koeler hebben, gezien deze de laatste tijd meer en meer begint te falen... Ik heb het niet zo hoog met die stofzuigers in mijn pc, ook al beweren ze stil te zijn.

Op zich wil ik best wel een nieuwe kaart, maar dan vrees ik dat ik dan ook een nieuwe voeding nodig heb. Ik heb momenteel een 320 à 350W voeding van een nog onbekend merk (er hangt enkel dat stickertje op).

Ik zou moeten kunnen te weten komen hoeveel ik mijn voeding dan belast, als iemand me daar een tip kan bij geven?

Ik begrijp je reactie best, maar ik ben heel tevreden over de kaart die ik nu heb, ik kan Crysis spelen, wel op lage settings, maar voor mij hoeft dat zelfs niet op het hoogste te staan, het gaat mij meer om de game-ervaring dan om de visuele ervaring.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan