Koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

jania

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2004
Sinds een paar dagen komt er een scherp irritant geluid uit de computer. Ook hoor ik de ventilator niet aanslaan. Wat kan hier de oorzaak van zijn ?

scherp en irritant dat lijkt erop dat je ventilator van je processor het niet meer doet.
En nu word je processor te heet daarom dat geluid.

Haal de kast los en kijk of de ventilator wel draait...zo niet dan een nieuwe plaatsen.
Doet de ventilator van de voeding het nog wel ??

Dat iritante geluid maakt hij al direct na het opstarten. Hoe kom ik er achter dat de ventilator van de voeding het nog doet ?

aan de achterzijde van je computer kijken daar zit een grote ventilator.
kijk of die draait.
Hoge pieptoon constant , volgens mij een cpu probleem, dus koeling.
Maar doe de kast open en kijk of het draait als de computer aan gaat.

Ik heb vanmiddag de kast opengemaakt en de ventilator doet het wel. Heb hem wel schoon geblaast en hij was behoorlijk vuil. Daarna maakt hij na het opstarten eerst niet een irritant geluid maar na een poosje begint het weer. Ik heb het programma everest home editon geinstalleerd, en de temperaturen zien er zo uit.
Na het opstarten : moederbord 39
CPU 56
Aux 44
Zodra het irritant geluid begint : moederbord 45
CPU 62
Aux 53

Zijn deze temperaturen ook te hoog. De kast word wel warm maar niet heet. En kunnen deze weersonstandigheden ook invloed hebben ?

Heb je een tafel ventilator??Zet kast open en laat die er in blazen

Ik heb wel een tafelventilator. Maar zijn dan de temperaturen wel te hoog? Zoja,hoe hoog mag de temperatuur dan zijn ?

jania zei:
Ik heb wel een tafelventilator. Maar zijn dan de temperaturen wel te hoog? Zoja,hoe hoog mag de temperatuur dan zijn ?

Bij mij met deze temparatuur is mijn Cpu 38 en HD 55 en MB 42 dat zijn voor mij normale waarde ,en draaien er heel veel programmas

BANDIT123 zei:
Bij mij met deze temparatuur is mijn Cpu 38 en HD 55 en MB 42 dat zijn voor mij normale waarde ,en draaien er heel veel programmas

Dus is CPU bij mij wel aan de hoge kant. Zou dit nu toch door de weersonstandigheden komen of moet er wel naar de ventilator gekeken worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan