Koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.
Memtest86 in nog geen uur voltooid is niet mogelijk. De test moet een aantal uren draaien om het hele geheugen te testen.

oh ok, ik zag dat er pas 2 stond dus ik dacht dat ie voor de tweede keer scande, ooks stond de test weer op test4 terijl ie al bij 8 etc was geweest. maar ik zal hem even een paar uur laten draaien.

bedankt.

Memetest86 voert een hoop tests uit op het hele geheugen. Dit duurt heel lang.

dan doe ik dat morgen, kun je mij misschien vertellen wat een cool (stripje) is? is dat beter dan pasta?

Hallo,

het is enige tyd geleden dat ik ik iets van mij heb laten horen. het probleem is niet opgelost, ik had het even te druk om me met het probleem bezig te houden. ik heb de memory-check gedaan, zonder enig resultaat. deze doe ik weer vanacht en laat ik het 12uur achter elkaar aan draaien. wie weet wat er gebeurt...

het resultaat hiervan laat ik nog weten.

de memory check heb ik gedaan (9,5 uur lang) zonder enig rusultaat, dat wil zeggen 0 errors.
in de tussentyd heb ik wel een sticker van 2 bij 4 van mij grafische kaart verwijderd, die was erg makkelijk te verwijderen. doordat er grote luckbellen onder de sticker zaten kreeg ik het idee dat die lucht misschien de warmte zou vasthouden en op die plaats de grafische kaart opwarmde terwijl Everest een acceptabele temperatuur aangeeft.

Welk type voeding wordt er gebruikt? en heeft die videokaart ook een extra voedingsaansluiting?

En waarom denk je dat het de warmte is ?

Welke foutcode krijg je, als de pc op tilt slaat?

type voeding: extreme power 430W [Rs-430-PCAR/RS-430-PCap]

de grafische kaart (nVidea 7600GS) heeft geen apparte voeding (zover ik kan zien in iedergeval, ik neem aan dat ik naar de gekleurde kabeltjes moet kijken, en er gaat geen kabeltje van de voeding naar de kaart)

volgende mij kom het door de warmte of door geheugen, omdat het na een tydje gebeurt (bij het spelen van een spelletje krijg ik na een tydje een belabberde besturing of het lopen gaat houterig, afhankelijk van het spelletje. of bij surfen dan bevriest de pc bijv bij youtube gaat dat over het algemeen heel snel, hoewel de laatste dagen het minder lijk te zijn. ik heb saddam nog moeite loos zien vallen. door dat het vooral snel gat als er een filmpje wordt afgespeeld moet ik weer denken aan de grafische kaart.)

ik krijg geen code, want de pc bevriest.

er is veel besproken met je collega's, misschien is het de moeite waard het even te lezen.

ondertussen ben ik bezig geweest met driver cleaner pro, en installeer ik even (even, het gaan met maarliefst 0.7 kbp/s) dat duurt dus nog even. zou die sticker er iets mee te maken kunnen hebben?

Hallo, Dakar2005
Ik had ook problemen met spellen die haperden en/of erg traag reageerden.

Ik heb een AMD 3800+ DualCore, ik weet niet wat voor merk processor u heeft.
Ik weet dat AMD een een programma heeft die dit bij mij heeft verholpen.
kijk eens bij AMD of je hier misschien iets aan hebt, AMD Dual-Core Optimizer

Groetjes, flydragon

Laatst bewerkt:
nu komen we ergends! het bevriezen van de pc heeft (dacht ik tenminste) ook het de processor te maken. ik heb een AMD 64x2 Dual core 3600+, voor de zekerheid vraag ik je even of dit enig verschil maakt. Goh wat hoop ik toch dat je het probleem hiermee hebt opgelost, en zo niet als nog heel erg bedankt voor de moeite.

BTW zeg maar je en jij, ik ben waarschijnlijki jonger dan jij :)

nu komen we ergends! het bevriezen van de pc heeft (dacht ik tenminste) ook het de processor te maken. ik heb een AMD 64x2 Dual core 3600+, voor de zekerheid vraag ik je even of dit enig verschil maakt. Goh wat hoop ik toch dat je het probleem hiermee hebt opgelost, en zo niet als nog heel erg bedankt voor de moeite.

BTW zeg maar je en jij, ik ben waarschijnlijki jonger dan jij :)

Ik denk dat het niet zo veel uit maakt,
je kunt het altijd weer unstalleren als het niet helpt. ;)
Ik heb zelf een AMD 64x2 Dual core 3800+, dat is bijna gelijk aan die van jou.

Hoop dat het hieer mee lukt suc6 :thumb:

Groetjes, Flydragon

hmm waarscheinlijk zit er op de 7600 GS wel zo n ding wat je in je video kaart moet doen ik moet dat ook met mn 6800 Xtreme 128 AGP .
Owjah waar zit je monitor in die plug in zit die in je moederbord of achter in de **** van je videokaart ??? als hij in je moederbord zit kan dat t probleem zijn
Suc 6 meld als t helpt oke :P

hallo,

die stekker zit in mijn videokaart...

verder heb ik je processor software gedownload... daarna heb ik nog een keer gehad dat ie bevroor (dus zoals gewoonlijk de muis ook niet eens kon bewegen, dat gebeurde op youtube)

Mag ik vragen welke aansluiting van je videokaart is? AGP of PCI-e ?
En is je videokaart gekoeld met alleen een blok (passief) of met een ventilator? (actief)

Asus heeft nl. een AGPkaart waar wél een voedingsstekker heen moet ...

Edit: eigenlijk alle AGPkaarten met een 7600GS'erop hebben een extra aansluiting nodig voor de extra power ...

Laatst bewerkt:
Toch zit er iets goed mis in je PC, en al je dan het antwoord heb denk je ''dat ik daar niet aan gedacht heb '' of ''of ''jah indd'' maar goed ik heb een slechter , of eerder gezegt slopmer systeem als jouw en geen problemen mee. Ik heb eem ook zelf in elkaar gebouwd (jah ik ben 13 jaar:D ) AMD sempron 2800+ (1,6Ghz) 256 KB L2 Cache
1 Gb ram Pc 3200.
En een Geforce 6800 XTreme 128 Mb AGP 8 X
Als jij een Gs 7600 heb ben je toch wat sneller, dus zit er idd echt wat mis in je pc mis. Moet je m helemaal opnieuw formateren, en dan als eerst de 4 in 1 instaleren, dan geluid dan, direct x 9 ,dan je video kaart Forceware 91.72 dacht ik, en dan je overige drivers. Zo doe ik t altijd in die volgorde.
Groet Rick

pci express

nou slimmerd wat bedoel je met:,,en dan als eerst de 4 in 1 instaleren''??

Laatst bewerkt door een moderator:
De 4 in 1 driver packet dat is je moederbord, je USB aansluitingen enz, die moet als eerst weet niet of je dat gedaan hebt

Die koeling van je videokaart, is die actief (ventilator) of passief (alleen een koelblok)?
Als die actief gekoeld is, zit er de standaard koeler op of heb je die (ook) vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan