koelpasta gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Ik ga een nieuwe computer zelf bouwen, dus ook met nieuwe processor en koelfan. Moet ik nou koelpasta gebruiken tussen processor en koeler ??

Ja, anders wordt de processor te heet en gaat hij kapot. Bij de computerwinkel om de hoek kun je voor een duppie vaak wel een tube kopen;)

niet altijd
als je de boxed cooler gebruik zit daar al een pasta reepje op.
je dien wel de folie te verwijderen en dan te plaatsen.

Bij mijn Artic Freezer 7 Pro zat er op de koeler een vierkantje pasta.

Nu had ik hier nog wel een tube liggen dus heb eerst de koeler schoongemaakt met een alcoholdoekje en daarna een bolletje pasta er op gedaan.

Het verschilt dus per koeler/merk maar op een Boxed-koeler (eentje die bij de processor zit) is dacht ik altijd pasta te vinden.

Ik koop een AMD Athlon 64 X2 6000+ boxed met een Asusmoederbord. Ik begrijp dus, dat áls er folie opzit, en dat eraf moet halen, ik geen pasta moet gebruiken ? ik krijg verschillende antwoorden, weet iemand het zeker ?

Als er folie op zit, (is alleen een beschermfolie voor het laagje geleidingsspul eronder) dan moet je niet nog eens pasta erop gaan smeren. Alleen de folie eraf en plaatsen.

Zit er geen folie of andersoortig warmtegeleidingsspul op, dan zal je zelf voor pasta moeten zorgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan