Koelprobleem P4

Status
Niet open voor verdere reacties.

maramba

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2008
Hallo,

Ik heb een soortgelijk koelprobleem als hier beschreven.
Mijn P4 3.0 HT vertoont bij opstarten geen problemen, maar hoe warmer de ruimte wordt waar de pc in staat, en hoe langer de pc aan staat, des te trager hij wordt, regelmatig gevolgd door een "blue screen". Ook bijvoorbeeld verkenner geeft problemen; scrollen tussen mappen gaat heel traag. De ventilator hoor je ook naarmate de pc langer aan staat steeds sneller draaien, de pc staat bijna te loeien !!

Ik heb vorig jaar al de koelpasta vervangen; moet dit regelmatig, of kan ik het beter zoeken in een betere koeler?

Helpt het als ik het systeem geheel leeghaal (formatteer) en een compleet nieuwe install maak? (ik heb in de tijd dat ik hem heb, zo'n 3 jaar, al behoorlijk vaak programma's gedownload, geinstalleerd, en vaak ook weer verwijderd. Misschien draait er nog wel een en ander op de achtergrond, waar ik geen weet van heb)

Wie weet wat ik het beste kan doen? Ik heb al een deel van de PC-kast verwijderd voor betere koeling, maar dat helpt niet veel.

Alvast bedankt, Martijn:thumb:

Zit er stof tussen de processor koeler?
Controlleer ook het geheugen

Ik heb hem stofvrij gemaakt, dus dat kan het niet zijn.
Wat moet ik aan het geheugen controleren? Ook of er stof op zit?
Het geheugen geeft geen conflicten (gewoon 1x 1 Gig)

Martijn

Als je P4 nog het standaard koelertje heeft, vervang die dan maar eens voor een goede koeler.

Oke, thanks.
Ga ik dit eerst maar eens doen.
Mocht het probleem zich blijven voordoen meld ik me weer.

Hallo :)

Ik heb je vraag gesplitst uit het andere topic, het is namelijk niet gebruikelijk een vraag in iemand anders zijn/haar vraag te stellen.

Succes met je probleem verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan