Koelvloeistof - Hoe veel nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lufraki

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Ik heb al op internet gevonden dat de je ongeveer1 liter nodig hebt om één computer te koelen. Nu wil ik graag weten, hoe veel liter koelvloeistof zou er nodig zijn in bijvoorbeeld een bank (geld), als alle computers daar met waterkoeling gekoeld zouden worden? Een ruime schatting is oké

Bedankt:thumb:

Tsja, het ligt eraan hoeveel je koelt. Als je alleen de processor koelt, heb je niet veel nodig. Maar als je ook de ram en de onboard chips en videokaart wilt koelen, heb je veel meer nodig.
Waarom vraag je het eigenlijk?

Het gaat alleen maar om de processor. En waarom ik het vraag: wij moeten meehelpen wateroverlast in onze buurt te verminderen en ze zijn op het idee gekomen om het water weg te pompen en het te gebruiken voor de koeling in computers bij banken, maar dan moeten we natuurlijk wel weten hoe veel koelvloeistof we nodig heben.

Bedankt:thumb:

Je kan gewoon een grote tank water nemen en dat koelen onder de grond(ipv met koelertjes), en dan langs processors leiden.
voorbeeld
over de hoeveelheid: je kan zoveel nemen als je zelf wilt: als je meer neemt, bijv. 1 liter, wordt het water minder snel warm als je het met een iets hogere druk pompt.

Laatst bewerkt:
opzig is het wel een leuk idee
alleen zul je heel veel buizen aan moeten leggen

je hebt meer aan een airco die de ruimte lekker koel houd dan per pc een water koeling aan te leggen

meschien kun je beter gewoon de helezaal koel proberen te houden met dat water
sla het water op in een tank onderdegrond die koelt dan af
en pomp het omhoog voor een luchtsysteem die dan de koude lucht naar de zalen toe blaast

Laatst bewerkt:
als warm is een ruimte kan je het beste de airco onderin de kamer plaatsen, hoef je minder te koelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan