Koffie over toetsenbord...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myzz

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2013
Berichten
6
Hallo allemaal. :)
Ik ben net nieuw en heb gelijk een vraag... Vanochtend kwam er per ongeluk een beetje koffie op het toetsenbord van mijn laptop (een acer aspire... welke weet ik niet meer precies). Hierdoor doen de letters S, Q, Z en A het niet meer en bij de w kom ik bij de instellingen van mijn laptop. Bij de linker-shift kom ik bij de help van mijn laptop en de rechter shift is een soort caps lock geworden, plus dat er dan een s bij komt. Na heel veel knip- en plakwerk dus mijn vraag: kan ik hier zelf wat aan doen of moet ik er naar laten kijken? Bedankt voor jullie hulp. :)

Myzz

PS: Ik kom er net achter dat het knopje met de 1 en het uitroepteken het ook niet doet...
 
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Tja zal moeilijk worden maar ik zou een een ander toetsenbord er in plaatsen want dit geeft meestal later ook nog problemen:(
 
Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Probleem met je toetsenbord door de koffie is een hardware-matig probleem.

Derhalve topic verplaatst van Besturingssystemen - Overige besturingssystemen -----> Hardware - Toetsenbord/muis.

Succes met je vraag.
 
het is nog maar de vraag of de koffie niet verder is gelopen tot het moederbord. Indien van wel dan wordt het duur. Verder maakt het nog uit of er zuiker bij de koffie zat of niet.
 
Het was maar een klein beetje wat er overheen viel, en de grootste plens daarvan viel net voor het toetsenbord, naast het schermpje voor de muis zeg maar. Echter ook wat bij de toetsen zelf. Ik had er wel suiker in, maar niet geroerd. :) Voor de rest ook nog geen problemen gehad met de laptop, terwijl het vanochtend gebeurt is, ben dus hoopvol dat er voor de rest geen schade is. :D
Aangezien we geen van allen echt laptopgeniën zijn thuis, heb ik in overleg met mijn ouders besloten er gelijk morgen naar te laten kijken. Dan weet ik tenminste (vrij) zeker dat het niet erger wordt. :)
In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden, daardoor weet ik een beetje wat ik morgen kan verwachten! :)
 
Hallo

Wat ik zou doen (jammerlijk genoeg zijn er nu al etteljke uren verlopen ... dit dient onmiddelijk , of zo snel mogelijk te gebeuren)

Uiteraard volledig spanningsloos maken , want er kan nog vloeistof aanwezig zijn.

Keyboard demonteren , en deze uitblazen d.m.v. luchtdruk (boven en onderkant)

Controleren of er geen vloeistof in de laptop is gelopen ... er zijn altijd visuele sporen.

Preventief de laptop eens uitblazen (mocht er uberhaupt toch een druppel vloeistof aanwezig zijn die je niet hebt opgemerkt)

Peter
 
Hallo

Wat ik zou doen (jammerlijk genoeg zijn er nu al etteljke uren verlopen ... dit dient onmiddelijk , of zo snel mogelijk te gebeuren)

Uiteraard volledig spanningsloos maken , want er kan nog vloeistof aanwezig zijn.

Keyboard demonteren , en deze uitblazen d.m.v. luchtdruk (boven en onderkant)

Controleren of er geen vloeistof in de laptop is gelopen ... er zijn altijd visuele sporen.

Preventief de laptop eens uitblazen (mocht er uberhaupt toch een druppel vloeistof aanwezig zijn die je niet hebt opgemerkt)

Peter

Uitblazen met een daarvoor aangeschafte spuitbus kan prima maar er zijn mensen die het met een compressor doen en dat is als leek af te raden
Uitblazen met compressor moet je doen met een zeer lage druk en op passen voor statische elektriciteit want dan is de schade niet te overzien.
En als er vloeistof in de laptop zelf zit dan blaas je het overal tussen dus eerst laten drogen en dan kijken wat er aan te doen is.
Bij vloeistof schade direct spanningloos maken zoals VDK_P heeft aangegeven want zit er vloeistof op je moederbord dan is de schade nog groter.
 
Ik heb hem vandaag weggebracht naar een zaak hier in het dorp, en het verhaal voorgelegd aan de mensen daar. Ook aangegeven dat er alleen een aantal toetsen van het toetsenbord het niet doen, en ik nog geen verdere problemen mee had meegemaakt. Gelukkig gaven ze er aan dat ze er een nieuw toetsenbord in konden zetten en dat ik hem morgen of overmorgen weer kon ophalen. :D
Bedankt voor jullie tips! :)
 
Weer wat geleerd pas op met vloeistof;) succes er mee.
 
Hehe, inderdaad weer wat bij geleerd. :D
Ik heb mijn laptop nu weer terug en alles doet het weer normaal. Ben weer helemaal blij nu! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan