hanshoevenaars
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 feb 2007
Hallo,
Ik ben al even aan het stoeien maar kom er niet uit.
Ik gebruik twee prijslijsten .
Lijst 1 bevat artikelcode en prijzen
Lijst 2 bevat meer gegevens maar is de uiteindelijke lijst die ik wil gebruiken.
Ik heb de volgende vragen:
In lijst 1 wil ik graag de artikelcode scheiden met een punt, net als in lijst 2. Hoe kan ik met een klik een punt toevoegen in de getallen van de hele kollom.
Wanneer dat gedaan is zou ik graag de artikelcode uit lijst 1 en de daarin vermelde prijzen gebruiken voor de artikelcode in lijst 2. De artikelenprijzen in lijst 2 met dezelfde code als in lijst 1 worden dus vervangen door de prijzen van lijst 1.
De artikelcodes die niet voorkomen in lijst 2 worden genegeerd.
De lijsten zijn slechts een voorbeeld, in werkelijkheid gaat het over 2000 codes.
Wie kan helpen, het zal voor jullie wel een makkie zijn.
Met vriendelijke groet,
Hans
Ik ben al even aan het stoeien maar kom er niet uit.
Ik gebruik twee prijslijsten .
Lijst 1 bevat artikelcode en prijzen
Lijst 2 bevat meer gegevens maar is de uiteindelijke lijst die ik wil gebruiken.
Ik heb de volgende vragen:
In lijst 1 wil ik graag de artikelcode scheiden met een punt, net als in lijst 2. Hoe kan ik met een klik een punt toevoegen in de getallen van de hele kollom.
Wanneer dat gedaan is zou ik graag de artikelcode uit lijst 1 en de daarin vermelde prijzen gebruiken voor de artikelcode in lijst 2. De artikelenprijzen in lijst 2 met dezelfde code als in lijst 1 worden dus vervangen door de prijzen van lijst 1.
De artikelcodes die niet voorkomen in lijst 2 worden genegeerd.
De lijsten zijn slechts een voorbeeld, in werkelijkheid gaat het over 2000 codes.
Wie kan helpen, het zal voor jullie wel een makkie zijn.
Met vriendelijke groet,
Hans