• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom A 'vastzetten'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Auriqua

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2005
Ik wil graag in een Excel sheet kolom A vastzetten omdat ik de gegevens daarin nodig heb ook verder in het Excel bestand.

Nu heb ik wel iets gevonden als Freeze Pane (ik gebruik de Engelstalige versie) gevonden, maar ik weet niet of en zo ja, hoe ik die kan instellen. Nu houdt ie de eerste drie kolommen vast.

Help!!

Alvast bedankt!

Auriqua

Zet de cursor in cel B1 of B2 en zet 'm dan eens vast met die optie die je noemt (titels blokkeren).
Scroll daarna maar uit beeld en je zal zien dat de gewenste informatie leesbaar blijft terwijl andere kolommen uit beeld verdwijnen.

Laatst bewerkt:
Excel zet altijd het gebied 'voor' je selectie vast.
Of dat nu een cel, rij of kolom is.
Selecteer je bijvoorbeeld cel C3 dan blokkeerd excel rij 1 en 2 en kolom A en B.

Selelecteer de B1 dan alleen kolom A omdat er geen rij 0 is.
Voor rij-en geldt het zelfde.

Ik geloof dat ie het niet fijn vindt dat ik B1,2,3 heb gemerged.....

Maar thanks!

Ik geloof niet dat ik jouw laatste zin / reactie begrijp ? (gemerged...?? Wie heeft wat , waar, waarom gemerged??)

hey,

je wil dus alleen KOLOM A !! blokkeren ?

Volgens mij is Freeze pane & titels blokkeren het zelfde.

eerst zal je de blokering die je nu had ongedaan moeten maken ...dit doe je dus door naar de optie te gaan en 'm weer undo of in het nederland titel blokering opheffen

zo nu kan je weer heen en weer incl de A

ga nu op De B van kolom B staan zodat de hele kolom is geselecteerd doe nu freeze pane en je probleem is opgelost

:thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan