• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolom achtergrondkleur geven onder datum vandaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

wuzzie13

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2015
Berichten
10
beste

Ik heb een klaslijst met als kolommen de datums van de week van een heel schooljaar. Elke dag geef ik lettercodes in bij elke leerling, bvb L voor te laat, S voor schrift niet bij,...
Het lukt me via voorwaardelijke opmaak wel om de datum van vandaag een kleur te geven, maar ik zou ook de kolom eronder een opmaak willen geven (achtergrondkleur en randen) zodat ik gemakkelijk de codes kan ingeven. Het lukt me wel voor 1 kolom (formule: =vandaag=$E$5 - bereik: E6:E21), maar hoe kan ik een voorwaardelijke opmaak maken die elke dag met de datum mee opschuift? Ik kan moeilijk voor elke kolom een nieuwe voorwaardelijke opmaak maken...

Alvast bedankt
 
Code:
=vandaag=E$5
Probeer het hier eens mee ( let op de $-tekens)
 
Dat gebruik ik om bovenaan de datum een kleur te geven, maar onder die datum heb ik de lege vakjes van de leerlingen waar ik de codes moet kunnen ingeven. Die zouden dan ook een kleur moeten krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan