• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom als zoekwaarde gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfred58

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2004
Beste Forumleden,

Heb het hele forum al doorzocht maar kom er niet uit, maar met jullie hulp.....

In de bijlage het voorbeeldbestandje.

De bedoeling is als volgt:

In het eerste werkblad staat diverse data. In het tweede werkblad twee kolommen, eerste kolom de zoekwaarde tweede kolom de daarbij behorende rubriek.
De zoekwaarde moet gezocht worden in het bereik op het eerste werkblad (kolom Tegennaam,Specificatie,Description).

Als de zoekwaarde gevonden wordt dan moet de
bijbehorende rubriek(uit werkblad 2) vermeld worden onder de kolom Rubriek in het eerste werkblad, waarna de volgende zoekwaarde( uit de kolom op werkblad twee) gezocht gaan worden.

Als de zoekwaarde niet gevonden wordt dan moet de volgende zoekwaarde (uit de kolom op werkblad twee) gezocht gaan worden.

bij voorbaat dank voor de hulp

alfred

Bijlagen

Met vertikaal zoeken.

Je mist de corresponderende waarden, maar met dit voorbeeldje gaat je dat vast wel lukken.

Bijlagen

Dank je wel, maar dit is niet de bedoeling.

Het is juist de bedoeling om vanuit het tweede werkblad met de zoekwaarde te zoeken, zoals omschreven. Dat lukt niet voorzover ik weet met VERT.ZOEKEN maar er zal ongetwijfeld een mogelijkheid zijn.

Waar zit je zelf dan aan te denken?

Want ik denk dat je toch gerelateerde waarden nodig hebt.

Code:
=ZOEKEN(1000;VIND.SPEC(Blad2!$A$2:$A$6;B2&C2&D2);Blad2!$B$2:$B$6)

Beste HSV,

Heel hartelijk dank, dit is precies wat ik bedoelde!! Ik kan weer verder.

@oeldere: Enorm bedankt voor het meedenken!!

mvgr

alfred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan