• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom blokkeren en een dropdown lijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.

claciar

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2005
Hoi,

Waar vind ik de twee opties ¨kolom blokkeren en een dropdownlijst¨ in excel ik loop me suf te zoeken maar tevergeefs... Iemand??

Ik werk met office xp

Bedankt

Laatst bewerkt:
Kolom blokkeren kan alleen als je je blad beveilig.
standaard staan alle cellen al geblokkeerd in je celeigenschappen/bescherming.
als je je blad beveiligd met extra/beveiliging/blad beveiliging, dan zal je zien dat je alles hebt geblokkeerd. mbv opmaak/celeigenschappen/bescherming kan je deze blokkering per cel/selectie uit zetten (moet wel je beveiliging uit staan).

Dropdownlist? bedoel je dat als je op een cel staat je op een pijltje kan drukken waardoor je een keuze kan maken?

Groet,
Ferenc

ok dat eerste ga ik even proberen en ja dat is precies wat ik bedoel met een dropdown lijst.

Bedankt voor je hulp

Dropdownlist doe je door middel van valideren.
- Hiervoor moet je wel eerst op een hulpblad een lijstje maken welke je wilt laten zien in je dropdownlist (je zou ook op een niet gebruikt deel van je werkblad deze lijst kunnen plaaten, des noods in de kleur van de cel zodat je niks ziet)
- selecteer deze gehele lijst, en geef deze selectie een naam (Dit doe je door een naam in te vullen waar normaal je celverwijzing staat, linksboven in je scherm).
- ga nu naar data/valideren
- kies op het eerste tabblad onder ' toestaan' de optie 'lijst'.
- Bij bron vul je in: =naam welke je aan je selectie hebt gegeven.
verlaat nu dit scherm en je hebt een dropdownlist.

Groet,
Ferenc

met het blokkeren van een kolom bedoel ik te zeggen; dat wanneer ik kolom A blokeer (freeze in de engelse versie geloof ik) dat deze kolom zichtbaar blijft zodra ik ga schuiven met de rest van de kolomen.

Ik vind het zo vreemd dat deze optie nergens voorkomt in een van de menu´s. Wel heb ik onder menu venster de optie titels blokkeren maar dat is niet wat ik nodig heb.

Dit even voor de duidelijkheid.

Txs

?

FREEZE.PANES = TITELS.BLOKKEREN

Dus je wilt kolom A blokkeren zodat je als je naar rechts scrolled kolom A zichtbaar blijft?

Groet,
Ferenc

ps.
deze link is wel handig voor ten behoeve van vertalen functies (zie dat je in Barca zit:))
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=261101

Laatst bewerkt:
Dank je wel Ference, je hebt me geweldig kunnen helpen. De dropdown lijst is inmiddels geplaatst, perfect... alleen zit ik nog met het blokkeren, hij blokkeert op dit moment zowel horizotaal als vertikaal, heel vreemd want met de Engelse versie was het echt heel simpel. maar goed ik ga nog wel even rommelen. En ja ik ben woonachtig in Barna, dat is de afkorting voor Barcelona hier. Barca is de afkorting van de voetbalclub FCBarcelona.

Goed zijn we allebei iets wijzer geworden.

Nogmaals bedankt,

Roy

Selecteer B1 en dan 'titels blokkeren'.

En?

Groet,
Ferenc

Ja dat is hem, was er net achter gekomen.... hahaha..Stom. Goed ik zet hem op opgelost.

Groet,

Roy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan