• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbvdh

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Berichten
111
Goedendag,

Ik heb het voor elkaar gekregen dat kolom A en B en de titels te geblokkeren, maar dan verdwijnen de knoppen die ik boven aan de worksheet heb staan als ik horizontaal scroll.
Daarom ik wil dat m'n excel werkblad graag zo blokkeren dat de titel geheel blijft staan en de klommen A en B vanaf rij 6 worden geblokkeerd. Is dit mogelijk en zo ja hoe?

Barry
 
Selecteer cel C6 en kies Venster > Titels blokkeren

Was dit het?
 
Dat was de manier waarop ik het dacht te kunnen doen, maar dat doet niet wat ik bedoel, want daarmee wordt de informatie van de eerste 6 rijen na kolom B nog steeds verschroven en die wil ik ook graag laten staan net als A1:B6. Ik heb even een voorbeeldbestand toegevoegd om het wat duidelijker te maken
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.zip
    2,2 KB · Weergaven: 24
Zoals je wellicht gezien hebt, voldoet de suggestie van Cor volgnes mij ook niet. Ik denk eigenlijk dat het niet gaat met Titelblokkering.
 
Als ik het bestandje van gbvdh goed heb bekeken heeft het geen zin om kolommen te blokkeren. Vandaar mijn suggestie.
 
Als ik het bestandje van gbvdh goed heb bekeken heeft het geen zin om kolommen te blokkeren. Vandaar mijn suggestie.

Zonder het "echte" bestandje te zien hebben we idd het gissen naar een goede oplossing.
 
Goedemorgen,

Gister kon het orginele bestand helaas niet toevoegen daarom had ik even dat voorbeeldje in elkaar gezet. Hierbij nu het orignele bestand, hierin staan in de eerste 2 kolommen de tijd en die wil ik dus graag laten staan bij horizontaal scrollen, maar zoals dat nu is door C7 te selecteren en dan titels blokkeren verdwijnen dus ook de knoppen boven aan m'n worksheet. Ik hoop dat dit iets duidelijker is.
 

Bijlagen

  • Testbestand.rar
    18,3 KB · Weergaven: 19
Wat je wilt is volgens mij zo niet mogelijk.
2 mogelijke oplossingen:
1. Pas het formaat en de plaats van de knoppen aan zodat ze boven kolom A en B passen.
2. Maak een eigen werkbalk waar je de knoppen in plaatst (en maak deze eventueel zwevend).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan